Avatar billede henrik1975 Nybegynder
01. december 2004 - 14:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kalender problem

Jeg har følgende problem:

Når jeg kører denne kode:

Me.Filter = "[dato] =#" & [søgdato] & "#"
Me.FilterOn = True

Så låser mit kalenderobjekt på formularen. Det registrerer en onclick-event, men det er ikke muligt at vælge en dato i kalenderen. Valg af år & måned er derimod ikke noget problem.

Nogle forslag?
01. december 2004 - 15:11 #1
Hvad sker der, hvis du bruger denne:

Me.Filter = "[dato] = [Form]!Søgdato"
Me.FilterOn = True
Avatar billede henrik1975 Nybegynder
01. december 2004 - 15:32 #2
lige et dumt spørgsmål. Hvis formularen [test] ligger som underformular i [formular2], hvad indsættes så i "[form]!søgdato??"

Har forsøgt dem begge enkeltvis uden held..
01. december 2004 - 15:35 #3
Hvad er formularen "Test"? Er det kalenderen?

Hvis du skal referere til kalenderen på en underformular, er syntaksen nærmere:

Me.Filter = "[dato] = [Form]![test]![Søgdato]"

Men det kræver at underformular-objektet også hedder "test"
Avatar billede henrik1975 Nybegynder
01. december 2004 - 15:49 #4
'formular2' indeholder en underformular med navnet 'test' - på 'test' ligger tekstboksen 'søgdato'
01. december 2004 - 15:52 #5
okay!? Men hvor kommer kalenderen så ind i billedet?
Jeg troede, at SøgDato var kalender-objektet.

Denne sætning skulle stadig virke, hvis du ønsker at filtrere efter det, som står i søgdato-tekstboksen:

Me.Filter = "[dato] = [Form]![test]![Søgdato]"
Avatar billede henrik1975 Nybegynder
01. december 2004 - 15:58 #6
det er fordi kalenderen returnerer den valgte dato til tekstfeltet :-)
Avatar billede henrik1975 Nybegynder
01. december 2004 - 16:23 #7
virker stadig ikke...møg.. Holder en pause og vender tilbage senere
01. december 2004 - 16:24 #8
ok...du er velkommen til at sende databasen til mig, så skal jeg kigge på den.
Du finder min adresse ved at klikke på mit navn her til venstre.
Avatar billede henrik1975 Nybegynder
12. januar 2005 - 21:44 #9
Tak for tilbuddet - jeg fandt en anden løsning, men du skal da have point for indsatsen. Så smid lige et svar ;-)
12. januar 2005 - 21:49 #10
jamen, tak så :o)
14. januar 2005 - 15:28 #11
henrik?