Avatar billede wordwrap Nybegynder
01. december 2004 - 13:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

selectbox, autocomplete

Hejsa

Sidder lige med et "mindre" problem..

Har absolut ikke ret meget styr på det js noget, så håber der er en som lige kan gennemskue problemet..

Jeg har en select box, med lidt mange muligheder i, derfor vil det på den normale måde tage en mindre krig at finde frem til den rigtige....

Problemet ligger nu i, at jeg skal have den select box til at arbejde sammen med et text felt, som ved ændringer finder frem til det bedste match i min select.

Har fundet et script der skulle kunne gøre det lille nummer...
scriptet kan ses her: http://www.koders.com/javascript/fid9ED8209FD0DB48218D696C2101485361F56FBF89.aspx

Har så lige et  problem med at gennemskue det script... eller sagt på en anden måde, hvilke egenskaber jeg skal give mit text felt samt min select...

Nogen der skulle ha en god ide ??
Avatar billede synfab Nybegynder
01. december 2004 - 13:59 #1
Dette kunne måske være en løsning:
http://www.phoenixv.dk/arkiv.html >> Formularer >> Dynamisk select-boks
Avatar billede wordwrap Nybegynder
01. december 2004 - 14:34 #2
yip, det var en løsning...

så skal der bare lige smides et php array over i et array i js.. som sagt, har ikke lige vild styr på det js
Avatar billede synfab Nybegynder
01. december 2004 - 14:43 #3
Jeg er så skarp til til php, men noget i denne stil:

<script type="text/javascript">
valg = new Array();
<?
for($x=0;$x<sizeof($phpArray);$x++) echo("valg[".$x."]='".$phpArray[$x]."'");
?>
</script>
Avatar billede synfab Nybegynder
01. december 2004 - 14:44 #4
Jeg er så skarp til til php, men noget i denne stil:
=
Jeg er ikke så skarp til php, men noget i denne stil:
Avatar billede roenving Novice
01. december 2004 - 14:48 #5
-- og en marginalt bedre men principielt rigtigere metode:

<script type="text/javascript">
valg = new Array();
<?
for($x=0;$x<sizeof($phpArray);$x++)
echo("valg[valg.length]='$phpArray[$x]'");
?>
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
01. december 2004 - 21:49 #6
<ole>

... og den endnu bedre:

<script type="text/javascript">
valg = new Array();
<?
for($x=0;$x<sizeof($phpArray);$x++) {
  $s .= "valg[valg.length]='$phpArray[$x]';\r\n";
}
echo($s);
?>
</script>

... og så tror jeg i øvrigt, denne er en anelse hurtigere ... den skal i hvert fald ikke (under JavaScript) løbende evaluere længden af array'et (jeg er dog ikke sikker - men jeg finder den væsentlig 'kønnere'):

<script type="text/javascript">
valg = new Array();
<?
for($x=0;$x<sizeof($phpArray);$x++) {
  $s .= "valg.push('$phpArray[$x]');\r\n";
}
echo($s);
?>
</script>

/mvh
</bole>
Avatar billede wordwrap Nybegynder
01. december 2004 - 23:08 #7
takker mange gange for hjælpen.... det virker bare nu :-D
Avatar billede wordwrap Nybegynder
08. august 2005 - 14:09 #8
gad vide hvorfor det her spg aldrig blev lukket :-s

hvis roenving eller olebole vil ha de point, så smider i lige et svar ik ?

/strange
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 14:17 #9
Oki '-)
Avatar billede wordwrap Nybegynder
08. august 2005 - 14:19 #10
lige for at rydde ordenligt op.. skylder dig ( roenving ) vist os lidt fra den her http://www.eksperten.dk/spm/567300

så svarer du lige på den os... kan vi få det ud af verdenen :-)