Avatar billede pham Nybegynder
01. december 2004 - 12:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

linked server fejler med danske tegn

Hej,

Jeg har lavet et script som opretter en linked server forbindelse mellem en MsSQL og en MySQL og tjekker/overføre data fra MsSQL til MySQL. Forbindelsen fungere korrekt, pånær når der er en post som indeholder ÆØÅ så fejler scriptet og jeg får følgende fejlbesked:

Server: Msg 8152, Level 16, State 9, Line 3
String or binary data would be truncated.
The statement has been terminated.

Jeg har googlet lidt og fundet frem til at jeg skulle gøre feltet hvor post'en skal ind i MySQL databasen større. Før var feltet varchar med længden 16 og jeg har nu gjort den til varchar med længden 100, men det virker stadig ikke.

Jeg har dog en idé med at det kan være tegnsættet på de to servere som ikke er ens! Men ved alligevel ikke hvordan jeg skal få scriptet til at fungere..
Serverne er med følgende tegnsæt:
MsSQL: Latin1_General_CI_AS
MySQL: LAtin1

Håber der er nogen som har prøvet det før og kan hjælpe!

Med venlig hilsen
Anders Hansen
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. december 2004 - 12:50 #1
I stedet for at bruge "varchar", så prøv at bruge "nvarchar". Dette står for national variabel character, hvilket betyder at Æ, Ø og Å også er understøttet.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. december 2004 - 13:13 #2
Æ, Ø og Å er nu også understøttet i varchar og hænger også lidt sammen med hvilken collation der køres med. Du kan inde under linked servers indstillinger sætte et flueben i "Collation compatible" mener jeg nok den hedder.
Om hvorvidt MySQL bruger collation eller nvarchar aner jeg desværre intet om, men det gør aaberg måske :O)

Hygge
Avatar billede pham Nybegynder
01. december 2004 - 13:16 #3
--> aaberg80
Jeg har desværre ikke en "nvarchar" i min mysql server 4.0!
Avatar billede pham Nybegynder
01. december 2004 - 13:23 #4
--> janus_007
Den melder stadig den samme fejl, selvom jeg sætter collation compatible til
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. december 2004 - 22:53 #5
Er det noget du skal bruge konstant eller er det bare for at overflytte data en gang imellem?

Hvad bruger du som provider?
Avatar billede pham Nybegynder
02. december 2004 - 09:17 #6
--> janus_007
Jeg skal bruge det hver dag.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med provider. :)
Avatar billede pham Nybegynder
02. december 2004 - 12:20 #7
Var ikke noget med danske tegn at gøre, da jeg fandt et felt i min MySQL som var mindre end feltet i MsSQL.. :-(

Undskyld ulejligheden

mvh
Anders Hansen