Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. december 2004 - 11:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ArGoSoft Mail Server Plus

Synes jeg har læst en del og prøvet en masse, men kan ikke få det til at fungerer.

Har tele2 inet, og derfor lukket for port 25.
Har domæne.dk hostet hos buydomains.dk

Har add'følgende MX records:
MX 10 domæne.dk
MX 20 mail-relay.tele2adsl.dk

i ArGoSoft har jeg sat DNS til buydomains' NS1:

Felterne "IP Home" og "Local Host" har jeg ladet stå tomme.

Har åbnet for følgende porto og peget dem på min server:

SMTP: 25
POP3: 110
Finger: 79
Web interface: 81

Serveren starter uden problemer, og web interfacet virker også.

Men, når jeg vil sende en mail fra web interfacet, får jeg følgende fejl:

"There was an error when relaying the message:Relay is not allowed"

Prøver jeg at oprette en account i OE
POP3: domæne.dk
SMTP: domæne.dk
Username:
Pass:

og hente mail, får jeg følgende fejl:

"The connection to the server has failed. Account: 'h4x3r.dk', Server: 'h4x3r.dk', Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E"

Hjælp :S
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. december 2004 - 11:29 #1
domæne.dk = h4x3r.dk ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 11:34 #2
Gå ind i security menuen, og vælg SMTP Authentication.
Markér "Enable SMTP Authentication"

Markér også "Use POP3 User Names and Passwords" for at bruge samme login/pass som til din POP3.,
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 11:35 #3
Og under "General Option" skal du selvfølgelig også slå "Allow Relay" til
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. december 2004 - 11:52 #4
Så er SMTP enablet.. doh :)
Under general option, har jeg ikke noget der hedder relay,
kun "When bouncing, include original message"
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 11:58 #5
Jo, under Options -> General.
Her skal være en boks der hedder "Allow Rely"
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. december 2004 - 12:04 #6
Det kan godt være lidt svært at se, når man ikke har sovet så meget ;)
Well er allowed nu.

Så virker webmailen sgu :D

Men får stadig følgende fra OE:

The connection to the server has failed. Account: 'h4x3r.dk', Server: 'h4x3r.dk', Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 12:27 #7
Da du nu har slået SMTP Authentication til, så skal du sætte din konto op, således at der både skal bruges password til POP3 og SMTP.

Vælg egenskaber for din konto du har sat op.
Vælg fanbladet "Servers"
Nederst ved "Outgoing Mail server" skal du hakke af i "My server requires authentication"
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. december 2004 - 12:32 #8
Havde jeg prøvet...

Får fejlen:
The connection to the server has failed. Account: 'h4x3r.dk', Server: 'h4x3r.dk', Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL): Yes, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. december 2004 - 12:37 #9
ups.. mente:

The connection to the server has failed. Account: 'h4x3r.dk', Server: 'h4x3r.dk', Protocol: SMTP, Port: 25, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E

The connection to the server has failed. Account: 'h4x3r.dk', Server: 'h4x3r.dk', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10060, Error Number: 0x800CCC0E
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 12:46 #10
Du skulle vel aldrig ha' hakket af i "Log on using secure Password Authentication" ??? - Hvis ja, så fjern det, og det burde virke.

Gennemcheck alle din konto oplysninger en ekstra gang.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. december 2004 - 12:57 #11
Nopes har hakket af i "My server requires authentication".
Burde SMTP og POP3 ik være h4x3r.dk?
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 13:14 #12
Prøv evt. at skrive IP addressen på din Mail server.

Hvad bruger du til login ?
Brøv både med dit brugernavn og med hele din mail
Avatar billede tomb3 Nybegynder
01. december 2004 - 13:21 #13
Virker heller ikke med IP :(
Har prøvet både at skrive username og hele mailen, hjalp heller ikke.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 13:47 #14
Jeg har lige checket dit DNS, og det ser fint ud.
Du må begynde at fejlsøge på forbindelsen og Mailserveren.

Kan du pinge serveren ?
har du firewall på klient / server ??