Avatar billede todoonada Nybegynder
01. december 2004 - 10:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Exchange kan sende men ikke modtage mails

Vi har sat en Exchange 2003 server op og kan sende, men ikke modtage mails både internt og externt.

Vi mener det må være noget med POP3, men den kører som den skal efter vores mening.

Er der nogen der har nogle forslag til opsætning af POP3 eller nogle idéer om hvad der kan være galt?
Avatar billede semir Nybegynder
01. december 2004 - 12:59 #1
Hvis du ikke kan modtage ex. mails, så må du tjekke din DNS / MX-record
Avatar billede todoonada Nybegynder
01. december 2004 - 13:37 #2
Vi har DNS hos Azero.dk og de har lavet en MX
Avatar billede karser Nybegynder
01. december 2004 - 17:40 #3
hoster i selv jeres domæne, eller henter i mails fra en ekstern server?
Avatar billede semir Nybegynder
01. december 2004 - 21:18 #4
...Exchange 2003 har ikke enabled POP3 som standard. Du har gjort det, ikke ?
Avatar billede todoonada Nybegynder
09. december 2004 - 08:21 #5
Jo POP3 har jeg enablet
Avatar billede erp Nybegynder
20. januar 2005 - 03:04 #6
Jeg er lidt forvirret ah trådene i dette spørgsmål...
Du siger i kan sende, men ikke modtage. Er det serveren der ikke modtager, eller er det klienterne der ikke kan hente fra serveren.

POP3 er en pull af mail fra serveren på port 110, hvorimod mails bliver leveret til serveren på port 25 (SMTP)
Kan du være en smule mere specifik?
Mvh. Erp.
Avatar billede todoonada Nybegynder
18. februar 2005 - 10:24 #7
virker nu