Avatar billede pimpf202 Nybegynder
30. november 2004 - 22:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problem med at skrive til en variable inde i en variabel

Hej Alle,
Jeg har et problem som jeg tror jeg bedst kan forklare med koden (så her er et udsnit) :

FETCH NEXT FROM data_struktur INTO @tablename , @columnname , @datatype
WHILE (@@FETCH_STATUS <> -1)
BEGIN
  IF (@@FETCH_STATUS <> -2)
  BEGIN
    IF @prime_table='noget' or @tablename =@prime_table
        begin
    set @prime_table = @tablename
          set @variable_counter = @variable_counter +1
          set @streng1 = ('@col'+@variable_counter)
    set @streng2 = ('@data'+@variable_counter)
--------------------------------------------------------
Hvis jeg printer @streng1, så skriver den helt efter bogen @col1. Problemet er bare at jeg nu har brug for at sætte @col1 (som jeg har inde i streng1) = @columnname. Hvordan kan jeg dette?? Jeg forsøgte med en functionen replace, men jeg synes ikke rigtig den tjente formålet.. På forhånd Tak
Avatar billede pimpf202 Nybegynder
01. december 2004 - 21:59 #1
Jeg lukke spørgsmålet, da jeg har fundet en alternativ måde at løse problemet på...
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. december 2004 - 22:50 #2
Ja du fandt forhåbentligt ud af at du skulle holde dig langt væk fra cursors *GG*