Avatar billede dan_n Nybegynder
30. november 2004 - 22:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med dato udtræk

Hi

Jeg har høvlet lidt med at lave et database udtræl som vælger de poster som er postet fra dags dato og 7 dage frem.

Jeg kan dog absolut ikke så det til at virke. Her er først lidt kode
----------------------------------------------------
<%@ Language="VBScript"  LCID="1030" %>
<% Option explicit %>
<%
.
Set rsPer = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
With rsPer
.Source = "SELECT * FROM events WHERE eventdate >= #" &  dtmLst & "# ORDER BY eventdate"
' .Source = "SELECT * FROM events WHERE eventdate BETWEEN "&dtmNow&" AND "&dtmLst&" ORDER BY eventdate"
'.Source = "SELECT * FROM events WHERE eventdate >= #" &  date()+7 & "# ORDER BY eventdate"
.ActiveConnection = objCon
.CursorLocation = 2 'adUseServer
.CursorType = 1 'adOpenKeySet
.LockType = 3 'adLockBatchOptimistic
.Open
End With
.
%>
----------------------------------------------------
Mit problem er at det med dato + 7 ikke virker, det er lige meget hvilken af sql-sætninger jeg bryger,enten får jeg alle poster ud eller også for jeg EOF.

Hvad er der galt ?

Her er ud udkast af min database.
----------------------------------------------------
Tabel: events

Kolonner:
eventdate-> Dato og klokkeslæt

id  eventdate    heading
9  03-12-2004    Fifty: Christina Groth + Maya Albana
10  30-11-2004    Billy Cross band
----------------------------------------------------

Håber der er nogle som kan finde en løsning ?
Avatar billede thefatman Nybegynder
30. november 2004 - 22:23 #1
Prøv at bruge DateAdd("d","7",date) istedet for date()+7
Avatar billede tofte Juniormester
30. november 2004 - 22:29 #2
følgende burde virke hvis du bruger access
SELECT * FROM events WHERE (((events.eventdate)>=Date() And (events.eventdate)<=(Date()+7)));
Avatar billede dan_n Nybegynder
30. november 2004 - 22:30 #3
> thefatman
Det ændre desværre ikke noget, jeg får udtrukket alle posterne ?
Avatar billede dan_n Nybegynder
30. november 2004 - 22:32 #4
> tofte
Yep, der virker. Havde ikke lige tænkt på at bruge accees til at lave SQL, men super

Smid lige et svar
Avatar billede dan_n Nybegynder
30. november 2004 - 22:33 #5
> tofte

Du kan ikke umildbart se hvad der er galt med den jeg allerede bruger, det ville være rart at finde fejlen ?
Avatar billede tofte Juniormester
30. november 2004 - 22:44 #6
den du bruger nu, burde jo returnere alle poster som har dato > end 7 dage fra nu. og ikke maks 7 dage fra nu som min gør.
Avatar billede dan_n Nybegynder
01. december 2004 - 19:07 #7
Takker