Avatar billede kennedk Nybegynder
30. november 2004 - 16:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hente oplyninger fra en anden fil.

Hvis ejg nu har min index og jeg vil have den skal hente de her oplyninger fra en anden fil som hedder "ban.asp"

<%
Dim IP_truth
Dim NumberOf
Dim I

'Creating the Array, with the number of ip's your blocking (please note 0 = one , 1 = two - same as a Array!)
Dim Ip_array(1)

'Find Visters IP
IP_truth = request.servervariables("REMOTE_ADDR")

'At this point we are defining the number of IP addresses we are going to block (please note 0 = one , 1 = two - same as a Array!)
NumberOf = 1

'IP numbers to block (please note 0 = one , 1 = two - same as a Array!)
Ip_array(0) = "212.10.98.40"
Ip_array(0) = "192.168.1.6"

'Here we are looping through the Array and checking the IP address of each, if a banned IP is found , we print out a statement saying that they are banned, and the page stops processing. You could always change the Response.write statement to a redirect to a Central Banned page.
For I = 0 to NumberOf
If Ip_array(I) = IP_truth then

'Page to redirect if there IP is blocked
Response.Redirect "banned.html"

End If
next
%>

Hvad skal jeg skrive i min index.asp ?
Avatar billede thefatman Nybegynder
30. november 2004 - 16:22 #1
Du kan jo prøve at includerer din BAN.asp fil i din index? Dette gøres ved at skrive:

<!--#include file="ban.asp"-->
Avatar billede kennedk Nybegynder
30. november 2004 - 16:24 #2
skal det bare stå øverst i min index.asp?
Avatar billede thefatman Nybegynder
30. november 2004 - 16:28 #3
ja, det skal det, så includerer du koden fra ban.asp og så burde det virke
Avatar billede kennedk Nybegynder
30. november 2004 - 16:29 #4
det virker ikke . ikke med min ip . og min vens :S
Avatar billede thefatman Nybegynder
30. november 2004 - 16:37 #5
Hvis du nu kommer med et link, så skal du nok se at det kan hjælpe.

Prøv desuden også at kigge i din kode, der er et par fejl, prøv at erstatte koden i Ban.asp med:

<%
strIP = request.servervariables("REMOTE_ADDR")
arrayIP = "212.10.98.40,192.168.1.6"
arrayIP = split(arrayIP,",")
intIP = ubound(arrayIP)

For i = 0 to intIP
    If arrayIP(I) = strIP then
        Response.Redirect "banned.html"
    End If
next
%>
Avatar billede kennedk Nybegynder
30. november 2004 - 16:41 #6
det virker nu . tusinde tak :) send et svar, hvis du altså vil :P
Avatar billede thefatman Nybegynder
30. november 2004 - 16:47 #7
Et stk svar :-)