Avatar billede westman Nybegynder
30. november 2004 - 16:16 Der er 7 kommentarer

Problemer med SATA harddisk

Jeg har en Maxtor 300 gb SATA disk, men jeg har desværre problemer med den. Når jeg skal til at installere drivers via diskette, så kan den ikke finde disketten.
Jeg har prøvet at vende bredkablet om, bytte kablet ud, bytte drevet ud osv., men intet virker.

En der kender svaret?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2004 - 16:21 #1
Ja, så kan det næsten kun være drev eller diskette der er defekt.
Prøv en anden diskette.
Avatar billede gudmundp Praktikant
30. november 2004 - 16:26 #2
prøv og se inde i bios om et er sat til
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2004 - 16:29 #3
Ja, i BIOS er der sikkert en funktion der hedder "Boot up floppy seek"
Avatar billede westman Nybegynder
30. november 2004 - 16:44 #4
I bios er den sat til, og det er måske rigtigt det som phatlasse sig, jeg kan heller ikke se den her i Windows.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2004 - 17:43 #5
Ja, så er der vist ingen tvivl om at drevet er i udu.
Men du siger at du har prøvet at skifte drev også... ???
Avatar billede westman Nybegynder
30. november 2004 - 18:37 #6
phatlasse: jeps, det har jeg - uden ændringer.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2004 - 09:43 #7
Chancerne for at 2 floppy drev er i udu er ret små, men kan næsten ikke se hvad det ellers skulle være