Avatar billede tander Nybegynder
30. november 2004 - 16:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Force af download giver problemer

Hej

Jeg prøver at force brugeren til at downloade en fil. Dette går godt i de fleste tilfælde, men hvis navnet på filen, der skal downloads indeholder æ, ø eller å giver det lidt problemer. Problemet er at browseren laver æ, ø eller å om til nogle andre tegn. Dette skulle helst ikke ske.

Koden der bruges ser således ud:

Dim fileName As String
Response.AppendHeader("content-disposition", "attachment; _      filename=" + Convert.ToString(ViewState.Item("sFileName")))

Response.ContentType = "Application / x - msdownload"
fileName = Convert.ToString(ViewState.Item("sNavUrl"))

Response.WriteFile(fileName)
Response.End()

Nogen der har et bud på hvad der skal ændres, for at browseren ikke lavet æ, ø og å om?
Avatar billede cbp Nybegynder
30. november 2004 - 17:40 #1
Server.UrlPathEncode(ViewState.Item("sFileName"))
Avatar billede tander Nybegynder
01. december 2004 - 08:32 #2
Takke mange gange for hjælpen :-)