Avatar billede finger Nybegynder
30. november 2004 - 13:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

flere websites på IIS - mapning af ekstern URL

Hejsa.

Jeg har aldrig prøvet dette før og har brug for lidt hjælp.

Jeg har en server med IIS 6.0. Herpå ligger der 2 websites der i princippet intet har med hindanden at gøre. De lytter begge på port 80 og har ip-address "all unassigned". de har dog forskellige host header fx "site1.test.xx" og "site2.test.xx".
Jeg har også en url (fx public.test.dk) som alle kan browse udenfor mit domæne.

Hvordan og hvor sætter jeg op således at når man udenfor mit domæne browser public.test.dk så ryger man ind på "site1.test.xx"?
Avatar billede finger Nybegynder
30. november 2004 - 14:10 #1
ja ok.

det var så rimeligt nemt.
jeg tilføjede blot en hostheader på mit site.
nemt når man ved hvordan :D
Avatar billede benzboy Nybegynder
01. december 2004 - 13:07 #2
Jeg sidder i øjeblikket med et problem der ligner meget. Jeg har to forskellige sider alà domæne.dk og test.domæne.dk. Som jeg ser det må kun den ene køre på port 80. Den anden kan jeg ikke starte op. Hvis jeg så sætter test.domæne.dk til at køre på port 81 er der ingen problemer med at få fat i den med ipadresse:81 men jeg kan ikke greje hvordan jeg får fat i den ude fra nettet med test.domæne.dk. Jeg har tastet test.domæne.dk ind i Host Header Value. Jeg kan forestille mig at det skal sættes op i en dns server men er i tvivl om jeg skal installere dns serveren på Windows 2003 Server eller skal det gøres på gratisdns.dk. Jeg vil lige jeg er helt ny på IIS området. Har kørt Apache før. Hvad vil i foreslå ?
Avatar billede annitta Nybegynder
06. januar 2005 - 20:05 #3
skriv til mig på admin@netmail.dk jeg køre med windows 2003 server web dk med mange domæne ??