Avatar billede dan4300 Nybegynder
30. november 2004 - 09:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en tekst-bot

Jeg vil gerne have et script, der giver en tekst hver time alle timer i døgnet
Er det noget i kan klare for jeg kan ikke, den eneste jeg kunne komme frem til var noget med:
%1 tekst1
%2 tekst2 ------->
%24 tekst24
?
Avatar billede popsy Novice
30. november 2004 - 10:44 #1
Hmm, det kræver at du gør flere ting, men tag dem en af gangen, så er det ikke så indviklet :)

Start med at oprette en ganske almindelig tekstfil i notesblok, som indeholder de ting botten skal sige. Et citat pr linie.
Den fil kalder du f. eks. tekst.txt, og gemmer i samme mappe som botten.

Derefter trykker du ALT + R og sætter følgende ind i det vindue der kommer frem:
alias tekst {
  msg #kanal $read(C:\mirc\tekst.txt)
}

Husk at rette dit kanalnavn, og at rette stien frem til bottens mappe.

Derefter går du ind i indstillingerne for programmet, og finder det sted der hedder perform, og der indsætter du følgende på en linie for sig:
/timer 0 3600 tekst

De 3600 er sekunder mellem den siger noget.

Når du så genstarter dit program, vil den læse i perform, at den skal starte en timer, som hver gang der er gået 3600 sekunder, skal læse en tilfældig linie fra filen tekst.txt.

NB: Dette er skrevet udfra en formodning om at du bruger mirc til at lave din bot i, hvis dette ikke er tilfældet, bedes du se bort fra mit svar :)
Avatar billede dan4300 Nybegynder
30. november 2004 - 15:33 #2
Hej
Øhh det virker, men et lille tillægs ?
Kan det lade sig gøre at det script vælger linjerne/teksten som RND* altså vilkårlig ?
Og vil scriptet stoppe efter et gennemløb af alle linjerne, eller vil det fortsætte i det uendlige ??
Avatar billede popsy Novice
30. november 2004 - 15:35 #3
hmm, den burde vælge random, og den stopper ikke igen.
Avatar billede dan4300 Nybegynder
30. november 2004 - 15:39 #4
Hmm, nu er jeg ikke lige så skrap til det her med point, men fik du dem ???
Avatar billede popsy Novice
30. november 2004 - 15:41 #5
Næh :) Du skal vælge mit navn i den lille box ved siden af hvor du skriver, før du trykker accepter :)
Avatar billede dan4300 Nybegynder
30. november 2004 - 15:44 #6
Øhh, tillæg til svaret, få at det virker på de kanaler jeg er på er det så :#: eller hvordan ??
Avatar billede popsy Novice
30. november 2004 - 15:55 #7
prøv det :)
Avatar billede dan4300 Nybegynder
30. november 2004 - 16:19 #8
Hmm virker ikke, og uden :: der får jeg: No such nick
I Status vinduet
Avatar billede popsy Novice
30. november 2004 - 16:34 #9
Hvor får du alle de : fra?

Du skal bare rette til:
alias tekst {
  msg # $read(C:\mirc\tekst.txt)
}

i remote. (ALT + R)
Avatar billede dan4300 Nybegynder
30. november 2004 - 16:41 #10
Undskyld da!
Men jeg fortæller jo bare at det ikke virker(Får no such nick i status) sådan her:
alias tekst { msg # $read(C:\mirc\tekst.txt)}

Og sådan, her der får jeg (No text to send)
alias tekst { msg :#: $read(C:\mirc\tekst.txt)}

Og jeg startede med den her, som kun virker på den kanal #eks
alias tekst { msg #eks $read(C:\mirc\tekst.txt)}

Jeg håber du fik de point, og du behøver ikke at svare på dette, der er nok andre der gidder.

PS. det var jo altså DIG der sagde god for :#:
Avatar billede popsy Novice
30. november 2004 - 16:50 #11
Næh, jeg sagde: "prøv det :)"  <-- :-)

Prøv med amsg i stedet for msg
Avatar billede popsy Novice
30. november 2004 - 16:51 #12
Iøvrigt en lille tillægsbemærkning: Du bliver nok ikke helvedes populær på at spamme alle kanaler du er på med din tekst....?! :)