Avatar billede a2j Nybegynder
29. november 2004 - 19:40 Der er 2 kommentarer

Tilføje billeder til en mappe + filnavn til record uden komponent

Hej alle,

Er der nogen der kan hjælpe mig med at færdiggøre følgende script? Det er ikke fordi jeg har nogle problemer med at lave en UPDATE-sætning, men jeg vil gerne vide hvordan jeg tilføjer de tre billeder helst UDEN BRUG af komponenter.

Thumbnails skal gå til en thumbnail-mappe
Billede 1 skal gå til pic1-mappen
Billede 2 skal gå til pic2-mappen

- alle 3 skal kun kunne være *.jpg eller *.gif og numereres automatisk. Når billederne er uploaded skal den skrive 1.jpg i tabellens record - hvis altså det er billede nummer 1 som man har uploaded. Hvis en af filerne ikke benyttes skal der ikke stå noget i feltet.
Jeg ved ikke om det er bedst at den skriver hele filnavnet, da det skal være meget let at fremkalde bagefter.

Her er den grundlæggende kode (som jeg har tænkt mig):

<table>
<tr>
    <td>Dato</td>
    <td><input type="text" name="date" size="10" value="<% response.write FormatDateTime(Now, vbShortDate) %>"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Overskrift</td>
    <td><input type="text" name="subject" size="50" maxlength="200"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Nyhed</td>
    <td><textarea cols="50" rows="10" name="news"></textarea></td>
</tr>
<tr>
    <td>Thumbnail</td>
    <td><input type="File" name="thumb"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Billede 1</td>
    <td><input type="File" name="pic1"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Billede 2</td>
    <td><input type="File" name="pic2"></td>
</tr>
<tr>
    <td colspan="2">
        <input type="submit" value="Tilføj nyhed og upload billeder">
        <input type="reset" value="Slet nyhed">
    </td>
</tr>
</table>

På forhånd tak,
Daniel
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
27. marts 2005 - 00:25 #1
Du kan ikke uploade til en server med ASP uden brug af eksterne komponenter. Tjek med din udbyder hvad du har, og læs om hvordan de virker.
Avatar billede a2j Nybegynder
03. april 2005 - 09:56 #2
Det kan ikke passe! Jeg har set scripts som kan uploade uden brug af komponenter.
F.eks.:
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=107
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=128