Avatar billede syspeder Nybegynder
29. november 2004 - 17:19 Der er 3 kommentarer

Ikke læse nogle brændte dvd-skiver

Hej!

Jeg har brugt min Plextor PX-504A dvd-brænder til at tage backup af filer m.v. på min computer på DVD+R. Dette er sket med neroburn 6 og gik fint.

I en anden computer også med en dvd-brænder (der både kan læse og skrive på DVD-R og DVD+R)kan alt, hvad jeg har lavet af data-DVD skiver og DVD-videoer, fint læses.

Men når jeg sætter den samme dvd-skive i det dvd-drev, jeg brugte til at brænde dvd-skiverne med, får jeg beskeden: D/: is not accessible. Incorrect function. Iconet under my computer i windows xp pro er dog skiftet til, at der er en dvd-rom i drevet - men det siger den så, at der ikke er, når man prøver at åbne dvd'en...

Det har dvd-drevet ikke altid gjort - derfor er der ikke noget i vejen med selve brændingen (som også kan læses på en anden computer).

Hvad skal jeg gøre for, at jeg igen kan læse dvd-skiverne?
Avatar billede syspeder Nybegynder
29. november 2004 - 17:26 #1
Måske skulle jeg tilføje, at dvd-drevet fint læser  dvdfilm samt (købe) cd'er med programmer og computerspil. Er det en indstilling i windows xp?
Avatar billede bluej Nybegynder
30. november 2004 - 16:47 #2
jeg fundet ud af file og data helst skal brænd som dvd-rom(udf)
ellers kan dvd drev som lite-on og andre ikke kan læs dem den bag efter
måske det virke for dig også
Avatar billede syspeder Nybegynder
07. december 2004 - 11:58 #3
Hvad er UDF? Hvorfor skulle det være bedre?