Avatar billede mortency Nybegynder
29. november 2004 - 11:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linjeskift funksjon

Jeg har en funksjon som ikke virker helt som den skal!

Dette scriptet er i en dynamisk meny hvor brukernene selv kan legge inn menynavnet.

Menyen starter med ;nbsp

Hvis navnet er over 20 tegn uten mellomrom så vil jeg at den skal wrappe ordet etter 20 tegn og legge inn et -<br>;nbsp

Hvis navnet er over 20 tegn men med mellomrum så skal den legge inn <br>;nbsp der mellomrummet er og fjene det.

<%
Function AddNbsp(pInput)
Dim iBreak, strResult, iPos
  iBreak = 20
  If Len(pInput) >= iBreak Then
    If Mid(pInput, 20, 1) <> " " Then
      iPos = CInt(0 & InStr(20, pInput, " "))
      If iPos > 0 Then
        StrResult = Left(pInput, iPos) & "<br>&nbsp;" & Mid(pInput,iPos)
      Else
        strResult = Left(pinput, 20) & "<br>&nbsp;" & Mid(pInput,20)
      End If
    Else
        strResult = Left(pinput, 20) & "<br>&nbsp;" & Mid(pInput,20)
    End If
  Else
    strResult = pInput
  End If
  AddNbsp = strResult
End Function
%>

Kan noen hjelpe meg på vei?
Avatar billede a2j Nybegynder
29. november 2004 - 19:09 #1
Jeg bruger følgende hvis jeg vil bruge linieskift i en record, den sørger for at skifte til næste linie, men indsætter IKKE &nbsp; :

strIndhold = rs("indhold")
        ' Undersøger variblen strIndhold for Null værdien
        If Not isNull(strIndhold) Then
            strIndhold = Replace(strIndhold, vbCrLf, "<br>")
            Response.Write strIndhold
        End If

Venligst,
Daniel
Avatar billede mortency Nybegynder
30. november 2004 - 09:43 #2
//a2j

Det er ikke dette jeg er ute etter, det er en function som sjkker en lengden på vaiabelen og hvis den er kortere enn 20 tegn så skal man ikke gjøre noe. Hvis den er lengre en 20 tegn i et sammen satt ord så skal wrappe ordet på 19 tegn og sette inn -<br>;nbsp hvis lengden er over 20 tegn med flere ord så skal den wrappe før ordet som går over 20 tegn sette inn <br>;nbsp

Jeg er ganske nerme med den overstående function men den virker ikke helt som den skal. Prøv den så ser du hva jeg mener.

Eks:
Detteerenlinjemed20tegn
Skal bli:
Detteerenlinjemed20t-
egn

Eks:
Dette er en linje me-d 20 tegn
Skal bli:
Dette er en linje
med 20 tegn
Avatar billede mortency Nybegynder
06. januar 2005 - 15:42 #3
Lukker spm.