Avatar billede gnutella Nybegynder
29. november 2004 - 08:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Importering af liste i database

Hej alle.

Jeg har en database med PHPMyadmin del til.

Jeg har en gammel .txt fil med lidt over 500 mailadresser, til mit nyhedsbrev.

Det jeg gerne vil er at importere disse mailadresser automatisk i min database, med følgende felter:

SQL-forespørgsel:
INSERT INTO `m_list` ( `mailid` , `address` , `validated` , `mailkey` , `mailed` )
VALUES (
'64', 'minmail@mitdomain.dk', '1', '1908b41374p81f35830e2fdc8c8cf5326', '1'
);

Er der nogen der ved hvordan jeg lige gør det?
Avatar billede -=nizz=- Nybegynder
30. november 2004 - 10:51 #1
Jeg er ikke så hardcore til det med databaser, men jeg mener at du via Phpmyadmin kan importere denne omtalte .txt fil. Så laver den selv tabellen som den var (m_list), da du lavede et dump af den sidst. Den indsætter så alle 500 mail adresser ind i de kolonner du havde dengang du lavede databasen første gang (mailid, address, validated, mailkey, mailed). Men åben Phpmyadmin og klik på "Import" og vælg "gennemse" og find din .txt fil (ligesom upload).
Prøv det måske hjælper det.
Avatar billede -=nizz=- Nybegynder
30. november 2004 - 10:53 #2
Øh 2 sek måske har jeg misforstået dit spg.??? Den .txt fil er ikke et Dump fra en gl. database eller hvad? Hvis det ik er det skal du bare glemme min tidligere kommentar. Så ved jeg ik hvad du skal gøre. Sorry
Avatar billede gnutella Nybegynder
13. december 2004 - 08:38 #3
Jeg har selv fundet en løsning. Jeg lavede en kode der forespurgte, fra PHPMyAdmin...