Avatar billede inkognito1 Nybegynder
29. november 2004 - 01:27 Der er 8 kommentarer

Fejl ved update Stored Procedure i ASP.

Denne Update via en SP virker ikke!

ASP:
------------------------------------------
Set Connect = CreateObject("ADODB.connection")
Connect.Open = "PROVIDER=SQLOLEDB; DATA SOURCE=local();database=blabla;USER ID=bla; PASSWORD=blablabla"
Connect.Execute("update_status '"& status &"','" & time & "','" & state & "','" & uid & "'")
------------------------------------------

SP:
------------------------------------------
CREATE PROCEDURE [DBO].[update_status](@status nvarchar,@time nvarchar,@state int,@uid nvarchar)
AS
UPDATE blabla SET status = @status, time=@time, state=@state  WHERE uid = @uid;
GO
------------------------------------------

Hvad gør jeg galt ? - håber en kan hjælpe.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. november 2004 - 01:38 #1
Connect.Execute("update_status '"& status &"','" & time & "','" & state & "'," & uid & "")
Pröv den.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. november 2004 - 01:40 #2
Connect.Execute("update_status '"& status &"','" & time & "'," & state & ",'" & uid & "'")
Ups, sådan her, troede det var uid der var en int.
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
29. november 2004 - 01:48 #3
Får denne fejl:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e07'

Error converting data type int to nvarchar.

Det er nok fordi UID er et INT felt.

Jeg vil lige tilføje - sætter jeg den '" & uid & "' får jeg ingen ASP fejl .. men den opdatere ikke noget i databasen. Det er det der er mit problem.
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
29. november 2004 - 01:52 #4
hmmm den du skirver her til sidst er jo magen til min ?!?
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. november 2004 - 01:56 #5
Nej der er ikke ' om state.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. november 2004 - 01:57 #6
Du har jo skrevet at uid er en varchar i din stored procedure
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2004 - 07:27 #7
Hvad med:

Connect.Execute("update_status N'"& status &"',N'" & time & "'," & state & ",N'" & uid & "'")
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
29. november 2004 - 10:39 #8
Er jeg forkert på den, eller skal det ikke være:

Connect.Execute("EXEC update_status '"& status &"','" & time & "','" & state & "','" & uid & "'")

Du mangler en "EXEC", alternativt skulle du fortælle ADO at det er en SP via CommandType