Avatar billede gigs Nybegynder
29. november 2004 - 00:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min iPAQ 1940 sidder fast i bootskærmen

Hej eksperter

Jeg har en iPAQ model 1940 som pludselig en morgen ikke ville reagere efter den havde stået natten i opladeren. Jeg prøvede at resette den hvorefter at den startede med bootskærmen og siden da bare har siddet fast dér. (Der er billedet hvor der står hp invent i midten og i toppen står der 1.07 to gange over hinanden.
  Når jeg sætter den til computeren kan jeg se at computeren "mærker" at jeg sætter den i, men jeg kan ikke få kontakt til den med det sædvanlige interface i windows (Microsoft Active Sync. mener jeg det hedder).

  Jeg har kigget lidt rundt på forums, men har stadig ikke haft held med at få kontakt til den.

  Der er max point til dette spørgsmål og jeg er villig til at give flere, da det ærger mig hver dag at se den stå og ikke blive brugt.

På forhånd tak
- Jens
Avatar billede misterbee Nybegynder
29. november 2004 - 08:31 #1
Jeg har prøvet det i forbindelse med en bios-opdatering, der byttede HP den uden problemer. Hvis den er mindre end 1 år gammel så kan den byttes. Hvis den er mere (det er den jo nok...) kunne du prøve at køre en biosopdatering. Jeg går ud fra at du har kørt en hard reset (altså hvor alt slettes) - ved at trykke på powerknappen og holde den inde mens du trykker på reset knappen.
Avatar billede gigs Nybegynder
29. november 2004 - 10:20 #2
Hej

Ja. Efter reset kommer den samme skærm tilbage lige med det samme. Hvis den er tilsluttet en computer reagerer både XP og Active Sync på at den bliver resat, ved at give de karakteristiske "Bib" lyde, men activesync kan ikke forbinde til den både før og efter, hvilket gør det svært at kommunikere med den.
  Og ja, desværre er den for gammel til at HP vil bytte den :o)

- Jens
Avatar billede peter_a Nybegynder
29. november 2004 - 21:38 #3
Hej

På nogle systemer er der en måde der er bedre end hard reset. Gør systemet strømløs i en periode. Du er så hældig at batteriet i en iPAQ 1940 nemt kan fjernes. Du har et system som bruger lidt strøm og det vil derfor tage noget tid før alt "strøm" er fjernet. Så lad batteriet være ude i et kvarter. Efter batteriet er sat i kan du evt. give den en hard reset. Held og lykke med det.

Peter
Avatar billede swamboo Seniormester
01. januar 2005 - 23:18 #4
Har du prøvet at kontakte HP's Callcenter?? HP er et kendt navn, som plejer at være behjælpelige også efter garentiens udløb - Prøv dem - det kan måske betale sig...

Held og lykke!!
Avatar billede gigs Nybegynder
01. marts 2005 - 01:27 #5
lukker spørgsmålet