Avatar billede no-stress Nybegynder
29. november 2004 - 00:06 Der er 2 kommentarer

xsl:choose / xpath boolean

Hej

Jeg har nogle problemer med at få min choose sætning til at virke
når jeg tester på henholdvis 0 og 1 i approved i mit XML dokument, så viser den ikke noget output

den interessante del af koden er her. hele koden er i bunden

<xsl:for-each select="ROWSET/ROW">
<xsl:chose>
<xsl:when test="number /page/appointments/ROWSET/ROW/accept='0'">
<xsl:apply-templates select="/page/appointments/ROWSET/ROW"
                              mode="unapproved"/>
</xsl:when>
<xsl:when test="number /page/appointments/ROWSET/ROW/accept='1'">
xsl:apply-templates select="page/appointments/ROWSET/ROW" mode="approved"/>                    </xsl:when>
<xsl:otherwise>
<xsl:apply-templates select="noappoint"/>
</xsl:otherwise>
</xsl:chose>
</xsl:for-each>
        <td>Table Finished </td></table>
        </body>
    </html>
</xsl:template>

Takker og med venlige hilsner
Thomas

Her kommer hele koden

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">

<xsl:template match="page">
    <html>
        <head>
            <title>View Appointments</title>
        </head>
        <body>
        <h1>You have the following appointments</h1>
        <table border="0" cellpadding="10">
            <th>Start</th><th>Finish</th><th>Subject</th>
            <xsl:for-each select="ROWSET/ROW">
                <xsl:chose>
                    <xsl:when test="number /page/appointments/ROWSET/ROW/accept='0'">
                        <xsl:apply-templates select="/page/appointments/ROWSET/ROW" mode="unapproved"/>
                    </xsl:when>
                    <xsl:when test="number /page/appointments/ROWSET/ROW/accept ='1'">
                        <xsl:apply-templates select="page/appointments/ROWSET/ROW" mode="approved"/>                    </xsl:when>
                    <xsl:when test="number /page/appointments/ROWSET/ROW/accept ='2'">
                        <xsl:apply-templates select="page/appointments/ROWSET/ROW" mode="declined"/>
                    </xsl:when>
                    <xsl:when test="number /page/appointments/ROWSET/ROW/accept ='3'">
                        <xsl:apply-templates select="page/appointments/ROWSET/ROW" mode="deleted"/>
                    </xsl:when>
                    <xsl:otherwise>
                        <xsl:apply-templates select="noappoint"/>
                    </xsl:otherwise>
                </xsl:chose>
            </xsl:for-each>
        <td>Table Finished </td></table>
        </body>
    </html>
</xsl:template>

<xsl:template match="accepted">
    <xsl:value-of select="/page/appointments/ROWSET/ROW/accept"/>
</xsl:template>

<xsl:template match="noappoint">
    <tr bgcolor="yellow">
        <td>You currently have no appointments</td>
    </tr>
</xsl:template>

<xsl:template match="/page/appointments/ROWSET/ROW" mode="unapproved">
    <tr bgcolor="yellow">
        <td><xsl:apply-templates select="datetimestart"/></td>
        <td><xsl:apply-templates select="datetimefinish"/></td>
        <td><xsl:apply-templates select="subject"/></td>
    </tr>
</xsl:template>
<xsl:template match="/page/appointments/ROWSET/ROW" mode="approved">
    <tr bgcolor="blue">
        <td><xsl:apply-templates select="datetimestart"/></td>
        <td><xsl:apply-templates select="datetimefinish"/></td>
        <td><xsl:apply-templates select="subject"/></td>
    </tr>
</xsl:template>
<xsl:template match="/page/appointments/ROWSET/ROW" mode="declined">
    <tr bgcolor="red">
        <td><xsl:apply-templates select="datetimestart"/></td>
        <td><xsl:apply-templates select="datetimefinish"/></td>
        <td><xsl:apply-templates select="subject"/></td>
    </tr>
</xsl:template>
<xsl:template match="/page/appointments/ROWSET/ROW" mode="deleted">
    <tr bgcolor="grey">
        <td><xsl:apply-templates select="datetimestart"/></td>
        <td><xsl:apply-templates select="datetimefinish"/></td>
        <td><xsl:apply-templates select="subject"/></td>
    </tr>
</xsl:template>

</xsl:stylesheet>
Avatar billede atoft Nybegynder
29. november 2004 - 09:36 #1
Jeg vil prøve at at omskrive til din test til

<xsl:when test="number(/page/appointments/ROWSET/ROW/accept)='0'" />

Hvis det ikke virker, er det sikkert din referencer som er galt, men det kan jeg ikke se unden at kigge i dit xml document.

I øvrigt vil kan du lave dine xml:template match om til match="ROW", men igen afhænger det lidt at dit xml document.
Avatar billede atoft Nybegynder
29. november 2004 - 09:37 #2
ups det skal selvfølgelige være

<xsl:when test="number(/page/appointments/ROWSET/ROW/accept)=0" />

altså uden '-er om 0