Avatar billede pimpf202 Nybegynder
28. november 2004 - 20:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

eksport af data

Hejsa..

Jeg skal eksportere nogle views samt nogle stored procedures.. Jeg ville høre om der var nogen måde jeg kunne komme til at gøre dette, på en sql server 7.0 UDEN at bruge dts. Kan man på en eller anden måde tage disse "objekter" med i bcp, eller kan man gå direkte ned i  en eller anden tabel og tage den derfra ??
Avatar billede terry Ekspert
28. november 2004 - 20:17 #1
are you talking about the SQL to the view and stored procedures or the data?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2004 - 20:17 #2
Et VIEW kan du BCP'e helt på samme måde som en TABLE
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2004 - 20:19 #3
En stored procedure må være et problem hvis den f.eks. returnerer flere
result set.

Men hvis du ved at den kun giver et result set må du kunne kalde den.
Avatar billede pimpf202 Nybegynder
28. november 2004 - 20:28 #4
Vidste ikke at man kan bcp et view ud på samme måde!! hvad er det så man bcp'er ud (da det jo er views som bygger på nogle tabeller som jeg allerede har bcp'et ud ?, det vil jeg prøve lige så snart jeg møder på arbejde i morgen tidlig.. Jeg forstår ikke hvad du mener ifbm stored procedures.. Det er selv proceduren, jeg skal have eksporteret over til en anden tabel. Desuden skal jeg også have mine primary keys / foreign keys med, men de står vel i de "normale" tabel data, som jeg får ud når jeg bcp'er en tabel ud i en fil ?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2004 - 20:37 #5
Hvis du BCP'er et VIEW for du naturligvis det samme som hvis du SELECT'er fra
det - et snapshot af data fra TABLE's som de er lige nu
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2004 - 20:38 #6
Og jeg forstår ikke dit spørgsmål om stored procedure.

Hvis det er database struktur og ikke database data du vil have så skal du
ikke bruge BCP.
Avatar billede pimpf202 Nybegynder
28. november 2004 - 20:39 #7
Det lyder fint, bare jeg kan inserte dem igen... så jeg kan lave samme select fra viewet... Så er spørgsmåle bare tilbage til mine stored procedures.. Fines der en metode til at eksportere dem uden dts, så er jeg en meget glad mand...
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2004 - 20:41 #8
VIEW data skal du da ikke indsætte igen.

VIEW definition skal du evt. indsætte men det er som sagt ikke med BCP.

Du kan eksportere TABLE og VIEW strukturer fra Enterprise Manager.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2004 - 20:43 #9
Enterprise Manager
marker database
Tools
Database Scripting
kryds i TABLE
kryds i VIEWS
kryds i STORED PROCEURE
angiv SQL fil
Avatar billede pimpf202 Nybegynder
28. november 2004 - 20:46 #10
Øvelsen er at jeg har nogle tabeller som jeg skal flytte til en anden database. Sammen med views & stored procedures.. Dataenden har jeg eksporteret i bcp. så nu har jeg brug for følgende:
Få oprettet tabel strukturen i den nye database
importere  dataende fra mine bcp filer (det kan jeg godt klare selv)
så flyttet mine views & stored procedure.

Jeg er ikke klar over hvordan jeg kan eksportere tabel & viewstrukture via EM (det er en v. 7.0)
Avatar billede pimpf202 Nybegynder
28. november 2004 - 20:47 #11
sorry -- sitet havde ikke opdateret... jeg prøver lige at se på det du har skrevet til mig... vender lige tilbage...
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2004 - 20:50 #12
Den resulterende SQL fil er lige til at køre.

Og jeg checkede tilfældigvis også på en 7.0'er !
Avatar billede pimpf202 Nybegynder
28. november 2004 - 20:55 #13
se meget meget spændende ud.. Jeg kendte slet ikke denne funktion... Jeg prøver lige i løbet af i morgen at importere mine data fra mine filer, og så ser jeg hvordan det går (jeg kan se at jeg ikke kan indsætte eks et view, hvor tabellen ikke er der endnu :-) )

tusind tak for hjælpen indtil videre...
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2004 - 21:18 #14
Nej hvad skulle det view så returnere.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2004 - 21:18 #15
og et svar