Avatar billede miagy Nybegynder
28. november 2004 - 02:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug af Iframes

På min nye hjemmeside: http://www.journet.sdu.dk/~sunni04/mit_studie.html
har jeg et problem ang. tekst placering/udskiftning. I det gule felt under overskriften Odense, skal jeg have indsat noget tekst, som skal udskiftes når jeg vælger et andet link i højre side. Altså skal hele siden ikke loades igen, men kun teksten i det gule felt.
Har overvejet at bruge iframes, men kan ikke få baggrunden gennemsigtig. Håber i har nogle ideer !
Avatar billede montymus Nybegynder
28. november 2004 - 09:44 #1
jeg har brugt et stylesheet til den hp jeg er ved at bygge..
http://www.xstremeweb.net/f_s_b_j/skoleprojekt/jcn/index.html

jeg har sat mit baggrundsbillede til at være fixed. Koden ser således ud:

body /* Her defineres siden Tilbud */
{
background-image: url(../pictures/Firmabillede34.jpg); /*Her defineres baggrundsbilledet */
background-color: #F4F4FF; /* Her defineres baggrundsfarven */
background-repeat: no-repeat; /* Her bliver det defineret at der kun skal være 1 billede og det ikke skal gå igen */
background-attachment: fixed; /* Her bliver baggrundsbilledet låst fast. Dvs evt tekst vil køre uden på billedet */

Håber du kan bruge det..
    }
Avatar billede miagy Nybegynder
28. november 2004 - 16:36 #2
Hejsa
Mange tak for besvarelsen. Jeg kan dog ikke lige helt gennemskue dine koder (total nybegynder). Hvordan er det lige jeg KUN udskifter teksten i det gule felt? Det ser ud til at du bare skriver ovenpå dit billedet...
Avatar billede montymus Nybegynder
29. november 2004 - 16:25 #3
nope.. Billedet går bare igen på alle sider via det stylesheet.

Når du sætter det fixed så kører teksten udenpå det billede.