Avatar billede r.hegaard Nybegynder
27. november 2004 - 18:20 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

ForceType virker ikke

På min hjemmeside vil jeg gerne bruge "snydebiblioteker" som beskrevet på http://mbn.dk/?aid=3
Desværre kan det ikke lade sig gøre ved mit webhotel B-One, da de kører php som cgi og det derfor ikke er muligt at bruge "ForceType application/x-httpd-php" i mine .htaccess-filer.
Kan jeg løse problemet på en anden måde?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2004 - 18:26 #1
Du kan bruge rewrite mod, jeg har selv en kunde der har webhotel hos b-one, og der fungerer mod rewrite fint.

Det laver du med en .htaccess fil.

Du kan se siden www.morell-tudse.dk som er lavet med rewrite, alle sider er i virkeligheden kald til index.php?pid=xx hvor jeg så omskriver den kaldte sti til noget brugbart.

Et uddrag af den fil jeg bruger kan du se herunder:

RewriteEngine On

# START ID 2
RewriteRule ^butik/?$ index.php?pid=2 [QSA]
# END ID 2

# START ID 3
RewriteRule ^bestilling/?$ index.php?pid=3 [QSA]
# END ID 3

# START ID 4
RewriteRule ^information/?$ index.php?pid=4 [QSA]
# END ID 4

# START ID 8
RewriteRule ^nyhedsbrev/?$ index.php?pid=8 [QSA]
# END ID 8

# START ID 9
RewriteRule ^kontakt/?$ index.php?pid=9 [QSA]
# END ID 9

# START ID osv er kun noget jeg bruger internt til at holde styr på hvilke sider der hører til hvad :)
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
27. november 2004 - 18:32 #2
Ja, det kan jeg godt se. Det ser ud til at det virker fint.
Kan du ikke uddybe, hvad det er koden gør og hvad det hele betyder ?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2004 - 19:03 #3
kun lidt, da jeg ikke selv er så skarp i rewrites ;)

Men...

RewriteRule ^kontakt/?$ index.php?pid=9 [QSA]

betyder at kalder du mappen kontakt/ bliver du vist siden index.php?pid=9

[QSA] betyder at eventuelle get variabler bliver medsendt.

kontakt/?foo=bar bliver altså til index.php?pid=9&foo=bar

Søg efter mod rewrite på Google, så får du bunker af sider om emnet. Eneste ulempe er at det kun virker på Apache servere.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2004 - 19:05 #4
Et andet eksempel fra samme .htaccess fil er herunder

RewriteRule ^butik/([0-9]+)/?$ index.php?pid=2&vid=$1 [QSA]

Den sørger for at kalder du butik/7/ ser du siden index.php?pid=2&vid=7
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
27. november 2004 - 19:11 #5
OK. Tak for hjælpen....
Lægger du lige et svar?
Så tester jeg det og accepterer.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2004 - 19:14 #6
gerne, men 100 point er efter min mening for meget. Et spørgsmål som dette ville normalt gå for 15-30 point :)

Du kan jo bare tage de resterende igen ved at lægge et svar selv, og så dele summen op.
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
25. december 2004 - 18:25 #7
Tak for hjælpen igen. Hvis du synes det er for meget med 100 point, så kan jeg da godt beholde lidt af dem.
Jeg har ikke fået det til at virke 100%, så jeg kan opretter nok et nyt spørgsmål.