Avatar billede nielsverner Nybegynder
14. marts 2001 - 07:39 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

onScroll

Jeg har dette script som placerer et layer i nederste venstre hjørne af skærmen. Nu skal jeg bare have det layer til at blive der selvom man scroller. Nogen forslag?

-----------------------------------------
ns4 = (document.layers)? true : false;
function myPlace() {
    var winH = window.innerHeight || document.body.offsetHeight;
    var winW = window.innerWidth || document.body.offsetWidth;
    var layerTop = winH-128; // Hvis dit lag er 300px højt.
    var layerLeft = winW-310; // Hvis dit lag er 200px bredt.
    var el;
    var elID = \'lagID\'; // Navnet på dit element
    if (document.getElementById){ // IE5 eller NS6
        el = document.getElementById(elID).style;
    } else if (document.all){ // IE4
        el = document.all[elID].style;
    } else if (document.layers){ // NS4, men who cares ;)
        el = document.layers[elID];
    }
    with (el){
        top = layerTop;
        left = layerLeft;
        visibility = \"visible\";
    }
function refresh() {
    myPlace();
}
window.onresize = refresh;
Avatar billede osku Nybegynder
14. marts 2001 - 07:48 #1
Kan hjælpe med et link til div. versioner af samme funktion:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/index.html
Avatar billede nielsverner Nybegynder
14. marts 2001 - 07:49 #2
ellers tak... Jeg havde set den, men der var ikke lige præcis det jeg skulle bruge
Avatar billede nielsverner Nybegynder
14. marts 2001 - 08:39 #3
kunne være man skulle have placeret den i javascript kategorien i stedet for...
Avatar billede ras2000 Nybegynder
15. marts 2001 - 09:52 #4
Du skal kalde funktionen i body taggen:
<body onscroll=\"myPlace()\">
Så skal du sætte top = layerTop + document.body.scrollTop;
Virker for ie.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
15. marts 2001 - 09:57 #5
Kan selvfølgelig også laves som en selvstændig funktion
Avatar billede nielsverner Nybegynder
15. marts 2001 - 09:57 #6
Hvor skal sættes \"top = layerTop + document.body.scrollTop;\"  ind henne?
Avatar billede nielsverner Nybegynder
15. marts 2001 - 10:00 #7
oh... sorry
Avatar billede nielsverner Nybegynder
15. marts 2001 - 10:03 #8
Takker :O)

Kan du ikke lige svare så du kan få dine point
Avatar billede ras2000 Nybegynder
15. marts 2001 - 11:09 #9
Jo, men jeg synes du skal give mig det halve, da det kun er en ie løsning :)
Avatar billede nielsverner Nybegynder
18. marts 2001 - 19:16 #10
Ehh... Jeg kan slet ikke give dig noget?!?!?

Det er ikke det vante \"Accepter svar fra\" felt. Det er højst sandsynligt fordi det er mit første indlæg med denne profil.

Jeg skal nok lige holde øje med spørgsmålet så du kan få dine point :O)
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. marts 2001 - 19:25 #11
\"første indlæg med denne profil\" - det er kun tilladt at have én profil på eksperten!
Avatar billede nielsverner Nybegynder
18. marts 2001 - 20:25 #12
Det er også den eneste jeg har... Jeg har bare glemt mit password.
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. marts 2001 - 20:27 #13
Selvmodsigende, du kan få oplyst dit password ved, under login, at trykke på \"Glemt kode?\".
Avatar billede nielsverner Nybegynder
18. marts 2001 - 20:31 #14
Det er dog storartet så lynende intelligent du er. Hvordan havde geniet så planlagt at jeg skulle modtage koden? Via telepati?

Nu forholder det sig således at jeg har været ude at rejse i et år, og derfor er min gamle mailadresse også blevet lukket...

Hvis du har flere geniale påfund er jeg mere end villig til at høre dem. Det er nemlig mægtigt interessant at diskutere noget så yderst spændende og relevant.
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. marts 2001 - 20:34 #15
Okay, tillykke med din lille rejse, hvordan skulle JEG vide det? Telepati?!
Man kunne jo sp eventuel sende en mail til Admin og forklare problemet.

Jeg har også en meget interessant historie om en der led af personlighedsspaltning og derfor blev smidt ud fra eksperten... vil du høre den?
Avatar billede nielsverner Nybegynder
18. marts 2001 - 20:39 #16
Jeg forventer selvfølgelig ikke at du skulle kunne vide at jeg havde været ude at rejse. Det ville jo kræve at du skulle snakke med mig. Og hvorfor dog spilde tiden på det, når det er meget næmmere bare at antyde at jeg snyder.

Jeg vil da meget gerne høre din historie. Du er nemlig så usædvanlig klog at høre på.
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. marts 2001 - 20:48 #17
Det hele startede en almindelig december morgen i 1999... nej nu husker jeg det, det var midt i december, i det herrens år 2000.

En person ved navn Kds oprettede et spørgsmål vedrørende opstart at nyt firma, det var spørgsmål nummer 25767... nej 25766... ja det var sån\' det var.
Efter at Kds havde oprettet spørgsmålet overtog hans anden halvdel K.Soenderup, så tilbød K.Soenderup sin arbejdskraft til sig selv, altså Kds, stakkel, stakkels dem..... det var sidste gang vi så dem her på eksperten.

(Det var ikke min skyld, du sendte aldrig et postkort til mig)
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. marts 2001 - 20:49 #18
Tror faktisk det var september.
Avatar billede nielsverner Nybegynder
18. marts 2001 - 20:52 #19
Yderst smukt... tak for kampen :O)
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. marts 2001 - 20:57 #20
www.viewsource.dk
Har et eksempel som du måske kan bruge, men de er vist nede lige nu :o(
Avatar billede ras2000 Nybegynder
20. marts 2001 - 13:31 #21
Hm. Er du sikker på at du er logget på som den person der stillede spørgsmålet? Hvis du er, burde du da kunne give de point du har lyst. Ellers så må du lave det som et nyt spørgsmål.
Avatar billede nielsverner Nybegynder
20. marts 2001 - 13:37 #22
Ja jeg er helt sikker