Avatar billede zyph Nybegynder
27. november 2004 - 15:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vise LivePreview fra et textarea

Jeg vil have vist det man skriver i textarea i en preview paragraph, men kan ikke lige se fejlen. Jeg kan næsten intet i JS, men det ser desværre meget rigtig ud for mig det der :/

http://zyph.dk/eksempler/js_liveform/
Avatar billede skovenborg Nybegynder
27. november 2004 - 15:39 #1
Er det dig som har lavet det eller er det blot en anden sides script?

I hvert fald er der sket en fejl det sted hvor funktionen kaldes:
onchange="LiveUpdate(this;document.getElementById('LiveDisplay'))">
Man sepererer ikke de forskellige argumenter med semi-kolon, men med komma:
onchange="LiveUpdate(this,document.getElementById('LiveDisplay'))">
Avatar billede skovenborg Nybegynder
27. november 2004 - 15:45 #2
okay, et lidt dumt spørgsmål det første - det er jo din side det ligger på ;-) Ville bare vide det, for hvis det var en andens, så burde personen jo blive kontaktet om fejlen.
Avatar billede zyph Nybegynder
27. november 2004 - 16:10 #3
Det er ikke mig, som har lavet det. Spurgte efter et samme et script der kunne trække info ud fra et textarea live, og så vise det, og han gav mig det der :]

Okay, nu sker der lidt. Hvis du skriver noget i det textarea, og derefter klikker der hvor p tagget ca er, så bliver det vist deri. Man skal klikke på p tagget for at opdatere simpelthen?

Hm :|
Avatar billede zyph Nybegynder
27. november 2004 - 16:15 #4
Oh, så snart jeg poster her, er der svar i den anden tråd. Fik hjælp derfra, så det virker nu ;-) Lækkert. I kan se tråden her (http://www.webmasterworld.com/forum91/2789-1-10.htm#msg6), men quoter ham lige.

Three small things:

1. The arguments are separated by a semicolon ';' in the function call. Should be a comma.

2. For the update to be really 'live', you need to use the onKeyUp event handler. onchange only fires when the textarea loses focus.

So..

onKeyUp="LiveUpdate(this,document.getElementById('LiveDisplay'))"

3. To replace all instances of \n in the value string you need to use a regular expression with the 'g' modifier (global) as first arg.

dest.innerHTML = source.value.replace(/\n/g,"<br>");

That should now work.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
27. november 2004 - 16:27 #5
Det var da rart - du kan bare lukke spørgsmålet her så (bare tag pointene selv :-)

Faktisk skulle du før ikke nødvendigvis trykke på p-elementet, men blot fjerne focuset fra textareaet. Før var scriptet sat til at køre når du havde ændret i textareaet, men dette bliver først kaldt når du er færdig med at ændre og har trykket et andet sted. Derfor er det bedst at bruge onKeyUp, for den køres når du har trykket på en tast.
Avatar billede zyph Nybegynder
28. november 2004 - 14:41 #6
Okay, mange tak for forklaringen og hjælpen ;-) Det bliver en nifty lille feature på min kommende side.