Avatar billede motyl Nybegynder
27. november 2004 - 01:54 Der er 12 kommentarer

JComboBox , getSelectedIndex og overførsel af data ml. to vinduer

Hej Eksperter.

Jeg har to spørgsmål:

1. Hvad er problemet ved nedenstående kode, siden at jeg får en fejl ved "ansTypeCombo.getSelectedIndex(index)". Det er til et popup vindue, som skal have tomme felter når det åbnes på ny.

    public Ansat visDialog() {
        int index = 0;
        nameField.setText("");
        emailField.setText("");
        tlfFastField.setText("");
        tlfMobilField.setText("");
        tlfLokalField.setText("");
        ansTypeCombo.setSelectedIndex(index);
        usrField.setText("");
        pswField.setText("");
        setOk(false);
        setVisible(true);
        nameField.requestFocus();
        if (isOk()) {
        return new Ansat(
                null,
                nameField.getText(),
                emailField.getText(),
                ansTypeCombo.getSelectedIndex(index),
                tlfFastField.getText(),
                tlfMobilField.getText(),
                tlfLokalField.getText(),
                usrField.getText(),
                pswField.getText());
        } else {
            return null;
        }

2. Er der nogen der ved hvordan man overfører data fra et dialogWindow til parent-window?
Avatar billede riversen Nybegynder
27. november 2004 - 03:21 #1
1. Hvilken fejl får du? kunne se ud til index er 0.
2. vha. en reference til parent fx og en set metode.
Avatar billede motyl Nybegynder
27. november 2004 - 17:01 #2
Min JComboBoks er lavet på følgende måde. Skulle indes 0, ikke være "Fastansat", hvis jeg bruger ansTypeCombo.getSelectedIndex(index) til overføre det til constuctoren Ansat?

private Object[] ansType = new Object[] { "Fastansat", //index 0
        "Deltidsansat", //index 1
        "Studerende", //index 2
        "Piccoline", //index 3
        "Andet" }; //index 4

private JComboBox ansTypeCombo = new JComboBox(ansType);
Avatar billede riversen Nybegynder
27. november 2004 - 17:21 #3
jo, ved ikke lige hvad jeg tænkte, men det er nemmere at hjælpe, hvis du lige fortæller hvilken fejl du får.
Avatar billede motyl Nybegynder
27. november 2004 - 17:25 #4
ok, jeg få denne fejl: The method getSelectedIndex() in the type JComboBoks is not applicable for the arguments (int)
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
27. november 2004 - 17:27 #5
getSelectedIndex() returnere jo også index på det element du har valgt med musen.
Avatar billede riversen Nybegynder
27. november 2004 - 17:28 #6
getselectedindex tager jo ingen parameter
Avatar billede riversen Nybegynder
27. november 2004 - 17:29 #7
hvis du vil have fat i det object der er på index'et kan du bruge getselecteditem
Avatar billede motyl Nybegynder
27. november 2004 - 17:39 #8
okay, så er problemet løst. Tak for hjælpen. Håber dog at jeg evt. må vende tilbage vedr. overførelsen af data ml. parent og dialog windows.
Avatar billede sorensen_dk Nybegynder
27. november 2004 - 20:23 #9
hej brian ;),
hvornår er det du skal bruge informationerne? er det når dialogen oprettes, for så kan du sende informationerne med som parametre til dialogen, eller er det når dialogen "kører"? der kan du evt sende en this reference af parent med i oprettelsen af dialogen og så kalde get metoder i parent. dette er dog en forholdsvis "grim metode" men den kan virke..

hvad er det for informationer som du skal have fat i? informationerne kunne evt. ligge i en container af en slags som du senderen reference med dialogen når den oprettes.
Avatar billede sorensen_dk Nybegynder
27. november 2004 - 20:25 #10
jeg undskylder mine stavefejl der skulle selvfølgelig stå "sender en"
Avatar billede motyl Nybegynder
28. november 2004 - 02:16 #11
Hej Michael ;)
Tænkte nok at jeg ville støde på dig her inde :)

Jeg har fået det her med dialog vinduet til at virke, så jeg er på rette vej. Dog bøvler jeg med nogle NullPointerExceptions.
Avatar billede sorensen_dk Nybegynder
28. november 2004 - 12:33 #12
ok, hvis du har brug for hjælp kan du jo bare sige til :)