Avatar billede malisa Nybegynder
26. november 2004 - 23:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en toString metode ?

Hejsa
Jeg har et spm. som jeg håber, I kan hjælpe mig med.
Jeg har følgende klasse:
property listen
on new me
  listen =[]
  a = script("jumpingFigure").new(120,3,1,10)
  b = script("RotatingFigure").new(10,1)
  (The actorList).add(me)
  listen.add(a)
  listen.add(b)
  return me
end

on stepframe me
  repeat with i=1 to listen.count()
    listen[i].animate()
  end repeat
end.

Klassen indeholder to figurer(a og b). Jeg vil nu lave en metode som kan printe navnene på figurene ud.
Jeg skal skal bruge en Liste til opbevaring af navnene på figurene.
Tak på forhånden.
Malisa
Avatar billede kanding Nybegynder
28. november 2004 - 12:48 #1
Det er lidt svært at gennemskue hvad du vil med det information du har skrevet ovenover. Du spørger om en toString metode som går ud på at konvertere et symbol eller tal til en streng. I selve spørgsmålet vil du printe navnene på en figur. Er det et member eller ?

Lidt mere info... ;-)
Avatar billede malisa Nybegynder
28. november 2004 - 13:07 #2
Ja, fig. er et member. På stagen har jeg en fig. af en bold og et træ. Jeg har nu brug for en metode til at printe navnene på figurene ud.
Avatar billede malisa Nybegynder
28. november 2004 - 13:08 #3
Jeg tror, jeg har brug for en iterator til at løbe listen igennem og printe navnene på figurene ud.
Avatar billede kanding Nybegynder
28. november 2004 - 13:16 #4
Det er lettere at give navnet med i din NEW initialisering og gemme det i en property.

Eksempel med jumpingFigure scriptet.(Bemærk at jeg ikke kender dine parametre, så jeg har bare kalddt dem par1 osv)
a = script("jumpingFigure").new(120,3,1,10, "bold")

i jumpingFigure scriptets NEW handler:

on new me par1, par2,par3,par4,navn
  me.navn = navn
end

Derefter laver du en simpel request handler i jumpingFigure .

on getName me
return me.navn
end