Avatar billede broegaard Nybegynder
26. november 2004 - 17:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udførsel af kommando for hver række

Når jeg laver et udtræk fra en database hvor der er flere rækker vil jeg gerne have access til at køre en funktion for hver række.
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede mugs Novice
26. november 2004 - 17:30 #1
Hvilken funktion?
Det bedste ville være, hvid denne funktion kan indsættes i din forespørgsel.
Avatar billede broegaard Nybegynder
26. november 2004 - 17:38 #2
Det der skal ske, er at jeg bla. skal have ganget en kurs på et prisfelt i hver række. Det er det denne funktion skal gøre.
Avatar billede mugs Novice
26. november 2004 - 17:43 #3
Så burde du kunne lave det i din forespørgsel. Sæt markøren i en ny tom kolonne og brug udstryksgeneratoren (Tryk på ikonet med tryllestaven). Her kan du i venstre vindue vælæge hvilken forespørgsel du vil benytte (Vælg den aktive), i midterste vindue vælger du hvilke felter du vil arbejde med. Og du kan se de normale regnearter. Det kan f.eks se således ud:

Udtryk1:[Prisfelt]*[Kursfelt]
Hvis både pris og kurs er datafelter. Hvis f.eks kun prisen er et datafelt, kan det se således ud:

Udtryk1:[Prisfelt]* 1,25
Avatar billede terry Ekspert
26. november 2004 - 17:44 #4
Make a function in a Module

Public Function Kurs(PrisFelt as Currency) as Currency

Kurs = PrisFelt * 7.0

End Function

THen in your query you have a calculated field which looks like this

NyPris:Kurs([prisfelt])
Avatar billede broegaard Nybegynder
26. november 2004 - 18:08 #5
Mange tak, det ser ud til at være lige det jeg skal bruge.