Avatar billede bris Nybegynder
26. november 2004 - 08:16 Der er 4 kommentarer

Objekter i filer

Hejsa. Garantert simpelt spørgsmål, men som jeg ved jeg kan lede længe efter..
Jeg har brug for at gemme tre TList´s i en fil, og jeg behøver en eller anden intro til hvordan man gør. Jeg har gjort det masser af gange i Java og C#, så jeg forstår det grundlæggende. Jeg har derfor brug for at vide, hvilke metoder osv der skal bruges..
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2004 - 08:24 #1
Du kan finde antal bytes med sizeof of du kan skrive til disk med fwrite
og læse fra disk med fread. De skriver og læse havd som helst. Du skal
selv håndtere evt. pointere. Det er ikke serialisering som du kender det fra
Java og C#.
Avatar billede bris Nybegynder
26. november 2004 - 08:36 #2
Må jeg få et eksempel? Hvad så når man læser bytes fra filen, hvordan 'caster' man dem tilbage til en TList?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2004 - 08:39 #3
Du caster ikke - du læser ind i et objekt.

Men jeg kommer lidt i tvivl. En TList må være en dynamisk data struktur.
I så fald skal du jo nok gemme elementerne ikke selve TList.
Avatar billede perp Nybegynder
18. december 2004 - 17:56 #4
Du kan ikke gemme en hel liste på en gang, eller jo men det er mere kompliceret end så (kræver MFC CObject og CArchive, Serialize(&ar)), men du kan derimod løbe igennem listen og gemme objekterne som den indeholder.