Avatar billede zeriox Nybegynder
13. marts 2001 - 20:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Editor Applet Lign. WordPad (med XML I Baggrunden)

Jeg har brugt for nogle råd omkring hvordan jeg får strikket en Wordpad Lign Editor sammen i en Applet ... skidtet skal kunne skifte mellem fonts, formatere tekst (bold, italic, underline), samt noget tabel værk ... nogle gode forslag ????
Avatar billede trolle Nybegynder
14. marts 2001 - 16:35 #1
Jeg goer ud fra (Med min lidt viden om applets) at man kan bruge JFrame, og Graphics...

Du kan lave knapper der alle akriverer metoder som:

// g er Graphics som der bruges i denne Frame
// int 0 er PLAIN text
// int 1 er BOLD
// int 2 er ITALIC
// int 3 er BOLD & ITALIC
private void changeBold(){
  int newStyle;
  if(g.getFont().isItalic()){
    newStyle = Font.BOLD|Font.ITALIC;
  } else {
    newStyle = Font.ITALIC;
  }
  g.setFont(new Font(g.getFont().getName(),newStyle,g.getFont().getSize()));
}

Paa den maader kan du lave om paa skrifttyper..

haaber det virker lidt overskueligt
Avatar billede trolle Nybegynder
14. marts 2001 - 16:38 #2
ups...  der skal nok lige vaere en if(){ } saetning der tjekker om teksten  er bold i forvejen, og derved skifter tilbage til Plain, eller hvad det nu var i forvejen...
Avatar billede trolle Nybegynder
14. marts 2001 - 16:40 #3
Ups igen...  Der er en mindre fejl i koden...  den skifter til ITALIC i stedet for BOLD...  rettes bare ved at erstatte  newStyle = Font.Italic  med newStyle = Font.BOLD;
Avatar billede zeriox Nybegynder
14. marts 2001 - 16:40 #4
Ypz ... det var også nogenlunde det jeg var kommet frem til, men hvordan opbevarer jeg den ny formaterede tekst (i XML) i ex text objektet eller i hukommelsen ?
Avatar billede zeriox Nybegynder
15. marts 2001 - 10:42 #5
Hmm ... hvordan klarer man det med billeder ???
Avatar billede trolle Nybegynder
16. marts 2001 - 11:10 #6
Billeder kan vises paa foelgende maade:

public void image(URL url) {
  int w,h;
  Image i;
  try {
      i = getToolkit().getImage(url);
      MediaTracker m = new MediaTracker(this);
      m.addImage(i,0);
      m.waitForAll();
      w = i.getWidth(this);
      h = i.getHeight(this);
      // INVARIANT w,h betegner bredde,højde på billedet i
      // \"g.drawImage(i,xc,yc,this)\" placerer billedet \"i\" med øverste
      // venstre hjørne i punktet \"(xc,yc)\"
      x = x + 10;
      y = y +5;  // saetter billedet 5 felter ned
      if(x+w+10 > rightMargin) { newLine();} // ny linje hvis billedet ikke kan være der
      g.drawImage(i,x,y-lineHeight,this);  // sætter billedet
      y = y - 5;      // De nye x og y koordinater paa hvor der skal skrives(tegnes?)
      x = x + w + 10;
      } catch (Exception e)  {word(\"**missing image**\");}
}
Avatar billede zeriox Nybegynder
19. marts 2001 - 09:35 #7
Jamen ... jeg takker mange gange ... jeg laver bare et editpane og en oversætter fra og til xml ind jeg kaster skidtet i basen ... mange tak ...