Avatar billede f_rollo Nybegynder
25. november 2004 - 17:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fjerne write-protect fra mappe

Hej

Jeg vil gerne have en mappe på min iis uden skrivebeskyttelse til min database.
Problemet er at hver gang jeg fjerner krydset i Skrivebeskyttelse og trykker OK så er krydset der igen når jeg kigger igen og Skrivebeskyttelsen er ikke fjernes.
Jeg har prøvet at logge ind som administator og i fejlsikret tilstand, men det hjalp heller ikke...

What too do
Avatar billede ttopholm Nybegynder
27. november 2004 - 01:55 #1
du skal højre klikke på mappen, og går i security og vælge permissions og vælger at tilføje ny bruger den bruger hedder IUSR_maskinenavn. og give den fuldrettigheder til mappen. hvis du kan det kan du går ind i opsætningen af iis og vælge write under home directory i properties
Avatar billede ranglen Nybegynder
27. november 2004 - 02:12 #2
Umiddelbart lyder det som en skidt idé, at give write adgang under home directory. Så vil brugere udefra kunne redigere filer/lægge nye filer op på serveren..
Avatar billede ttopholm Nybegynder
28. november 2004 - 13:25 #3
ja... men det lød bare som om han sad derhjemme og testede det...
Avatar billede f_rollo Nybegynder
28. november 2004 - 14:09 #4
Det er lige præcis en hjemmecomputer hvor jeg tester...

men hvis der findes en bedre måde til at kunne skrive til en database så er jeg åben for input
Avatar billede ttopholm Nybegynder
28. november 2004 - 14:26 #5
umiddelbart er det den eneste.. medmindre du vil bruge en anden database, måske mysql
Avatar billede f_rollo Nybegynder
28. november 2004 - 17:28 #6
Når jeg højreklikker og vælger Sharing and Security eller Properties kan jeg kun vælge mellem: General, Sharing, Web sharing og Customize

Hvad gør jeg så?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
28. november 2004 - 17:42 #7
Du kører xp eller sådan ik.. så skal du gøre det i selve iis, så kan du ikke gøre det på mappen. desværre....
Avatar billede f_rollo Nybegynder
28. november 2004 - 17:49 #8
jo jeg kører xp pro
Hvordan gør jeg så?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
28. november 2004 - 17:56 #9
går ind i iis-opsætning under kontrolpanel->Administrative tools(Eng.) -> Internet Information services. og vælger websites og tager den og vælger den mappe som din db ligger i og giver skrive rettigheder
Avatar billede f_rollo Nybegynder
28. november 2004 - 23:03 #10
motherFu******

jeg prøver og prøver men det vil bare ikke.
Jeg går ind som du siger. Jeg giver både skrive og læse adgang, men jeg får stadig ikke mulighed for at skrive til filen i mappen...
Når jeg højreklikker på mappen siger den stadig read-only og selv om jeg fjerner det, så kommer det igen...
jeg har prøvet alt under Administrative tools(Eng.) -> Internet Information services synes jeg selv...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
28. november 2004 - 23:08 #11
og højre klikke på mappen i IIS-MMC også.. på selve mappen ikke på webstedet...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
28. november 2004 - 23:14 #12
Følg det her... så kan du sætte skrive rettigheder på mappen..

http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2205
Avatar billede ranglen Nybegynder
28. november 2004 - 23:15 #13
Hvis du går ind i mappeindstillinger og deaktiverer simpel fildeling, vil du få din sikkerhedsfane, når du tager egenskaber på dine mapper.

At Windows viser alle mapper er skrivebeskyttet med et nedtonet flueben, skal du bare ignorere. Når IIS skal skrive til databasen, skal du blot sikre dig at IUSR har skrive adgang under sikkerhedsfanen.
Avatar billede f_rollo Nybegynder
28. november 2004 - 23:30 #14
Finaly...
http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2205 hjalp.
Smider du et svar ttopholm?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
28. november 2004 - 23:31 #15
Svar.......
Avatar billede f_rollo Nybegynder
28. november 2004 - 23:34 #16
tak for hjælpen
Avatar billede ttopholm Nybegynder
28. november 2004 - 23:38 #17
Det var så lidt