Avatar billede bumle90 Nybegynder
25. november 2004 - 16:24 Der er 4 kommentarer

Lægge 30 dage til dags dato

Jeg har en tabel med et felt kaldet Udløbdato. Dette har formatet dd-mm-yyyy. Det er et datofelt.
Jeg vil så gerne lave en sql der baserer sig på udløbdato+30 dage som en del af whereclausen. Altså dags dato mindre end udløbdato+30 dage. Jeg har prøvet at rode med det, men får fejlmeddelser. Hvad er det jeg gør forkert?
Jeg har lavet følgende SQL: (Dette er kun den essentielle del af SQLen)
... NOW <= DATEADD(d,30,CONVERT(DATETIME, [UdløbDato],110)) ...
Avatar billede mortency Nybegynder
25. november 2004 - 16:30 #1
+30
Avatar billede mortency Nybegynder
25. november 2004 - 16:32 #2
DATEADD(d,30,date())

er syntaksen så det er noe med CONVERT(DATETIME, [UdløbDato],110)
Avatar billede mortency Nybegynder
25. november 2004 - 16:34 #3
Hva med dette hvis feltet udløpsdato er i databasen?

WHERE GETDate() <= UdløbDato + 30
Avatar billede mortency Nybegynder
25. november 2004 - 16:35 #4
Hvis du skal legge til 30 dager til dagens dato i din sql så kan du bruke GETDate() + 30