Avatar billede obe-lix Nybegynder
25. november 2004 - 13:59 Der er 8 kommentarer

Brænder problemer på DVD+R

Hej

Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo D1840 med DVD Brænder mærke Ricoh RW8165 (brænder kun +R skiver).. eller retter sagt jeg kan overhoved ikke få den til at brænde på nogle mærker skiver... og så var det, at jeg gerne vil høre om, nogle af alle jer hjælpsomme mennesker herinde på experten evt. kender dette problem.. Hvis der skulle være en, som har kendskab til nogle mærker DVD medier, som helt sikkert virker på denne brænder.. må i meget gerne skrive hvilke det er, som virker (jeg har selv prøvet Princo, Budget og Ritek uden held)... til information kan jeg sige at Firmware er version 1.03 (Nyeste pr. d.d.) og softwaren som jeg bruger er nero v 6.6 og DVD Decrypter (det er også data jeg skal brænde i dette tilfælde, bare brændt som et image) og jeg har også testet et par enkelte andre stykker software.

Med venlig hilsen
Michael
Avatar billede norbert Nybegynder
25. november 2004 - 14:26 #1
Princo og Budget ville jeg helt holde mig fra. Ritek burde kunne bruges.
Jeg selv bruger kun verbatim, da de er nogle af de bedste skiver, du kan få.
http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm
Her kan du se lidt på de forskellige mærker og hvor de rent kvalitetsmæssigt hører til.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
25. november 2004 - 18:26 #2
Kender nogle stykker der har brændt en hel del på budget skiver. Der har ikke været en eneste fejl brændning.
Avatar billede obe-lix Nybegynder
26. november 2004 - 10:31 #3
Hej Igen

Tak for jeres respons.. Vil lige sige at jeg har fået testet brænderen defekt.. så jeg får en ny. På min stationære har jeg brændt min. 200 stk. budget og mindst 300 stk. Princo og fejl = 0 så de virker fint, jeg kender dog ikke så meget til deres levetid, hvilket jo også er af væsentlig betydning.. så linket er meget påskønnet. Jeg synes at det I alt fald fortjener halvdelen af pointene, så nobert send et svar og de er dine, hvis det er OK med dig.

Mvh. Michael
Avatar billede norbert Nybegynder
26. november 2004 - 10:42 #4
Behold du dem bare til en anden god gang - men tag rådene med mig :-)
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
26. november 2004 - 10:45 #5
Sikke noget sludder - tag rådene til dig - skulle der stå :-)
Avatar billede obe-lix Nybegynder
30. november 2004 - 10:24 #6
Det vil jeg absolut gøre, og tak for det.

Mvh.

Michael
Avatar billede obe-lix Nybegynder
30. november 2004 - 10:27 #7
Jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede norbert Nybegynder
30. november 2004 - 11:02 #8
Husk lige at acceptere dig selv - du finder dit navn i venstre side. Det mærker du af og så trykker du på accepter :-)