Avatar billede sp Nybegynder
25. november 2004 - 12:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

toggle radio

Hej.

Jeg har forsøgt at prøve og lave en toggleRadio funktion som sørger for at "unchecke" en radio-button hvis den er "checked" i forevejen.
Der er mange radio-buttons på siden og nogle er i en gruppe med ens navn.
Jeg tænkte på at få et array til se gemme hvilke radio der er "cheked", men hvordan?
Avatar billede sp Nybegynder
25. november 2004 - 14:20 #1
Er opgaven forstået?
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2004 - 14:38 #2
<ole>

Ja, men svaret er afhængig af din kode. Prøv at skrive et link til siden

/mvh
</bole>
Avatar billede sp Nybegynder
25. november 2004 - 17:34 #3
Jeg har endnu ingen side med en kode, men princippet er meget enkel

<form name="credprof">
<input type="radio" name="test1" value="1" onclick="toggleRadio();">
<input type="radio" name="test1" value="2" onclick="toggleRadio();">
<input type="radio" name="test1" value="3" onclick="toggleRadio();">

<br>

<input type="radio" name="test2" value="1" onclick="toggleRadio();">
<input type="radio" name="test2" value="2" onclick="toggleRadio();">
<input type="radio" name="test2" value="3" onclick="toggleRadio();">
</form>

Det er muligt at skift imellem de 3 radio i hver gruppe, men det skal også være muligt at klikke igen og "unchecke" den radio-button som er "checked".

mvh
SP
Avatar billede sp Nybegynder
25. november 2004 - 18:11 #4
Avatar billede sp Nybegynder
29. november 2004 - 12:01 #5
Der er ikke kommet nogle svar, så jeg lukker her. Heldigvis har jeg andre steder hvor jeg kan få hjælp og gode råd til min ønskede funktion