Avatar billede jvesterj Nybegynder
25. november 2004 - 11:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vise både enkelte og dobbelte anførselstegn i formfields

Hej
Problem: tekst kan både indeholde dobbelte (") og enkelte anførselstegn.
Hvis value='<%= ASP-tekstvariabel %>', vises dobbelte anførselstegn korrekt.
Hvis value="<%= ASP-tekstvariabel %>", vises enkelte anførselstegn korrekt.

Hvad kan løse problemet?
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2004 - 11:27 #1
Variabel = Replace(variabel, "'", "''") for '

Variabel = Replace(variabel, """, """") for " <- Er lidt i tvivl om der er de rigtige antal " men prøv.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2004 - 11:48 #2
... value="<%= server.htmlencode(ASP-tekstvariabel) %>" ...
Avatar billede fennec Nybegynder
25. november 2004 - 11:49 #3
Variabel = Replace(variabel, """", """""")

server.htmlencode() rette ikke ' tegn, men den virker fint på ".
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2004 - 11:54 #4
At replace een " med flere løser ikke problemet.
Løsningen er htmlencode som anført.
Avatar billede fennec Nybegynder
25. november 2004 - 11:58 #5
... Jeg vil også anbefale htmlencode, men det kræver at man altid bruger " på formfelter, så man må IKKE bruge:

<input type='text' name='test' value='<%= ASP-tekstvariabel %>'>
Avatar billede jvesterj Nybegynder
25. november 2004 - 12:16 #6
Jeg tror, at I med nogle af replace-funktionerne har tænk sql.
Den eneste løsning, jeg har fundet, som klarer både enkelte og dobbelte anførselstegn:
value="<%= Server.HTMLEncode(ASP-tekstvariabel) %>".
Så erikjacobsen gav løsningen.
Hvis du vil svare, er der points til dig.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2004 - 12:18 #7
Tak, men jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede jvesterj Nybegynder
25. november 2004 - 12:19 #8
ok. fennec kom lige med, inden jeg svarede. men jeg kan kun give points til en, dvs. erikjacobsen, som kom først.
Avatar billede jvesterj Nybegynder
25. november 2004 - 12:29 #9
til erikjacobsen. fint nok. så bare tak for hjælpen.
til fennec: hvis du vil have points, så har du jo givet det rigtige svar og skal bare lige lægge et. jeg synes bare, at det var lidt overkill at begynde at dele points.
Avatar billede fennec Nybegynder
25. november 2004 - 12:31 #10
Ok
.o) <-- One Eyed Jack