Avatar billede Helbo-DK Juniormester
25. november 2004 - 09:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installation af IIS på XP Home

Hejsa. Er der nogen der har en dansk guide til, hvordan man kan installere IIS på XP Home?
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2004 - 09:53 #1
IIS kan ikke kører på XP home.

Men du kan bruge IIS'en fra en Windows 2000 cd.

Kan ikke finde en danske guide, men her er en på engelsk: http://www.webthang.co.uk/tuts/tuts_server/iis_xph/pippo_xp.asp
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
25. november 2004 - 09:57 #2
Men jeg har ikke Windows 2000 cd'en!
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2004 - 10:43 #3
Hvis du kun har Windows XP home edition, så har du ikke betalt for IIS.
Avatar billede ladyhawke Novice
25. november 2004 - 11:21 #4
du kan bruge andre produkter (gratis), hvis det blot er fordi du savner en webserver, men det dur ikke hvis du f.eks. vil lave .NET applikationer.

NB der er jo også en grund til at XP Home er billigere end XP Pro
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2004 - 11:27 #5
Til generel web server er Apache udmærket.

Og hvis ikke det absolut skal være ASP, så er PHP jo et oplagt alternativ.

Med hensyn til .NET så mener jeg at man kan køre ASP.NET sider via den gratis
Cassini web server.

[men jeg mener ikke at man kan installere .NET SDK som er nødvendig for at
udvikle uden IIS]
Avatar billede petan Nybegynder
26. november 2004 - 19:30 #6
Cassini webserver kan godt bruges til at afvikle ASP.NET sider med, men det er vel kun lokalt, og ikke hvis andre skal kunne se siderne fra WAN.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
28. november 2004 - 14:25 #7
Takker for de mange svar. Jeg har nu prøvet petan's svar, og der var noget der fik mine ASP-scripts til at blive vist på min egen computer. Tak!
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
09. december 2004 - 19:53 #8
Svar!