Avatar billede medions Nybegynder
25. november 2004 - 09:47 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Vedr. begrænsning af båndbrede på FreeBSD.

Hej,

Jeg ville hører om det var muligt at der var et program til FreeBSD som kunne begrænse hvor meget båndbrede masikenen må suge.

//>Rune
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. november 2004 - 10:05 #1
Kik på http://www.netlimiter.com og http://www.bandwithcontroller.com deter min fornemmelse at disse er linux systemer, om de kan kører på frebsd ved jeg ikke.

Jeg ved også at du kan gøre dette men Netfilter og evt squid og da freebsd er nuis lige som linux kan man måske overføre teknologien
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. november 2004 - 11:39 #2
Avatar billede medions Nybegynder
30. november 2004 - 10:06 #3
Naah, det er ikke rigtig noget der kan bruges... Desvære :(

Er der istedet for nogen af jer der har prøvet at få dualprocessor til at virke med FreeBSD?

//>Rune
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. november 2004 - 15:16 #4
nope... hvad er der galt med ipfw? du kan ikke få mere kontrol end med det.
Avatar billede shagwell Nybegynder
30. december 2004 - 06:23 #5
Jeg ville sætte en lille boks op med mOnOwall, den er baseret på FreeBSD Core og kan måle sig med de helt store firewalls fra Cisco, den understøtter et hav af ting som normal koster kassen og trafik styrring er blandt. Køb en lille mini pc (se mere på deres side) instaler det på en hukommelses kort og bang du har din helt egen firewall som ikke lamer en disse baseret på BSD. Se også under deres galleri hvor folk har lavet sjove ting og seriøse ting ;)

Læs mere om den her:

http://m0n0.ch/wall/

Håber dette giver dig hvad du ønsker.