Avatar billede ing Nybegynder
24. november 2004 - 21:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskrive sendt mail automatisk fra outlook

Hej

Jeg vil gerne kunne udskrive en mail automatisk når den er blevet sendt fra Outlook. Nærmere betegnet kun mails med bestemte ord i subject. Jeg har fundet følgende kode, men Outlook genererer en fejlrapport næsten hver gang jeg åbner Outlook. Jeg har absolut ingen forstand på VBA i Outlook, så jeg vil være meget taknemmelig for lidt hjælp her ;-)

Jeg anvender Outlook 2003

VH

ING
Avatar billede ing Nybegynder
24. november 2004 - 21:22 #1
Og her er så koden......(flovt).. :-)

Option Explicit

Public WithEvents olSentMailFolder As Items

Private Sub Application_Startup()

Set olSentMailFolder = Application.GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(olFolderSentMail).Items

End Sub

Private Sub olSentMailFolder_ItemAdd(ByVal Item As Object)

'MsgBox Prompt:="New mail added to sent mail folder", _
'  Buttons:=vbOKOnly, _
'  Title:="Sent Mail Folder"
Dim mmFound As Long
Dim testStr1 As String
Dim testStr2 As String
Dim boxPrompt As String
Dim boxTitle As String

testStr1 = "streng1"
testStr2 = "streng2"
boxPrompt = "A cc: to file was detected.  Do you want this message printed?"
boxTitle = "Automatic Printout"

mmFound = InStr(1, Item.Body, testStr1, vbTextCompare) + _
    InStr(1, Item.Body, testStr2, vbTextCompare)

If mmFound <> 0 Then

    If MsgBox(boxPrompt, vbYesNo + vbQuestion, boxTitle) = vbYes Then

        Item.PrintOut

    End If

End Sub
Avatar billede ing Nybegynder
24. november 2004 - 21:23 #2
som efter sigende skulle indsættes i ThisOutlookSession i VBA-editoren.
Avatar billede martin_moth Mester
25. november 2004 - 10:59 #3
Næsten hver gang - eller hver gang?
Hvad er fejlen?
Hvad sker der hvis du kører subben olSentMailFolder_ItemAdd

Den ser da ellers meget forunftig ud, koden, men som jeg forstår den tjekker den kun i sent items når du aktiverer macroen - der er ikke noget der sker automatisk...
Avatar billede ing Nybegynder
20. december 2004 - 10:20 #4
Af en eller anden årsag virker koden alligevel, når den køres i Outlook, som er koblet op mod en application-server. Så jeg lukker og slukker.

Tak for kommentaren ;-)

VH

Ing