24. november 2004 - 21:22Der er
3 kommentarer og 1 løsning
Udskrive sendt mail automatisk fra outlook
Hej
Jeg vil gerne kunne udskrive en mail automatisk når den er blevet sendt fra Outlook. Nærmere betegnet kun mails med bestemte ord i subject. Jeg har fundet følgende kode, men Outlook genererer en fejlrapport næsten hver gang jeg åbner Outlook. Jeg har absolut ingen forstand på VBA i Outlook, så jeg vil være meget taknemmelig for lidt hjælp her ;-)
Set olSentMailFolder = Application.GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(olFolderSentMail).Items
End Sub
Private Sub olSentMailFolder_ItemAdd(ByVal Item As Object)
'MsgBox Prompt:="New mail added to sent mail folder", _ ' Buttons:=vbOKOnly, _ ' Title:="Sent Mail Folder" Dim mmFound As Long Dim testStr1 As String Dim testStr2 As String Dim boxPrompt As String Dim boxTitle As String
testStr1 = "streng1" testStr2 = "streng2" boxPrompt = "A cc: to file was detected. Do you want this message printed?" boxTitle = "Automatic Printout"
Næsten hver gang - eller hver gang? Hvad er fejlen? Hvad sker der hvis du kører subben olSentMailFolder_ItemAdd
Den ser da ellers meget forunftig ud, koden, men som jeg forstår den tjekker den kun i sent items når du aktiverer macroen - der er ikke noget der sker automatisk...
Af en eller anden årsag virker koden alligevel, når den køres i Outlook, som er koblet op mod en application-server. Så jeg lukker og slukker.
Tak for kommentaren ;-)
VH
Ing
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.