Avatar billede pho2ke Nybegynder
24. november 2004 - 18:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Digitalisere en scanet tegning.

Hej alle eksperter.

Er der nogen af jer der ved hvordan eller hvilket program man skal bruge for at få digitaliseret en håndtegning så man kan arbejde med den i Autocad?

Alternativt vil være hvordan man får den scannede tegning ind i autocad i rette målestoksforhold..

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig med det!!

/Toke
Avatar billede martin-k Nybegynder
26. november 2004 - 19:11 #1
Når du indscanner en tegning, skal det være i .tif-format. Dette format kan du arbejde med i Autodesk Raster Design, som kan ændre de scannede linier til vektorer.
Læs mere på denne adresse: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=2600114
Avatar billede martinschou Nybegynder
04. januar 2005 - 08:44 #2
Hej Toke!

Selvfølgelig findes der et program til dette, programmet hedder "Algolap R2V Toolkit"
Du kan se nærmere på det på understående link, og prøve en gratis demo!

http://www.algolab.com/downloads.htm

Programmet vectoricere en scannet tegning og kan derefter gemmes som en dxf fil, som kan åbnes i ACAD/ADT og sidst gemmes som en DWG fil.
God fornøjelse!

Mvh.
Martin
Avatar billede martinschou Nybegynder
04. januar 2005 - 08:46 #3
Hej! ovenstående tekst var et svar på spørgsmålet, og ikke en kommentar!
Mvh
Martin