Avatar billede koehler Nybegynder
24. november 2004 - 13:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdatere {Fillin og Ref} i sidehoved og sidefod?!

Har sidet og lavet et par felter {fillin} og et af dem er i sidehovedet! dette felt vil jeg have til at åbne som pop-up når man trykker F9, ligesom alle de andre felter gør, hvordan klare jeg dette?

Her også i min sidefor en {ref} til et bookmark, men når jeg ændre bookmark, opdatere min ref i sidefoden ikke (\h, har jeg brugt)

hvorfor påvirkes min sidefor/sidehoved ikke af F9, og hvad gør jeg!?
Avatar billede rvm Nybegynder
24. november 2004 - 13:53 #1
Du kan ikke få et felt i sidehovedet til at poppe op med F9, men du kan lave et felt udenfor sidehovedet med skjult tekst og så refererer til det i sidehovedet med et ref felt.

Du opdaterer ref felter i dokumentet ved at Markere alt og trykke F9
Avatar billede koehler Nybegynder
24. november 2004 - 14:00 #2
jeg har et ref felt i min sidefod, som referere til et felt i dokumentet, men når jeg opdatere med F9, så sker der intet med mit felt i sidefoden!? men når man markere alt bliver sidehoved og fod jo heller ikke markeret!?
Avatar billede koehler Nybegynder
24. november 2004 - 14:06 #3
{ REF værdi3 \h  \* MERGEFORMAT } hvor "værdi3" er et bookmark!

{ FILLIN "angiv en værdi3" \o  \* MERGEFORMAT }  <-- denne har jeg markeret og lavet et bookmark, som jeg så referere til i min sidefod {ref "bookmark" \h...}
Avatar billede koehler Nybegynder
24. november 2004 - 14:59 #4
nide i printer options, kan man få den til at "update" alle felter før man den udskriver, i denne forbindelse retter den både {ref} i sidehoved og sidefod?!
Avatar billede rvm Nybegynder
24. november 2004 - 17:27 #5
Jep - printerinstillingen opdatere alle felter - desværre også formularfelter, hvis de bruges og det er ikke så godt, da de så sættes til standard.

Hvis ikke det er nok så har jeg et par makroer, der opdater ref felter i hele dokumentet.
Avatar billede koehler Nybegynder
25. november 2004 - 10:26 #6
det vil sige at man kan køre macroen, og så opdateres alle ref-felter, også i sidehoved/fod!? :) ville jeg meget gerne have, så ville det bøvl med at skulle indtaste i 64 formularfelter være fortid :) kan du enten poste koden, eller sende koden pr. mail? kenneth.koehler@nbg7.siemens.de & kenneth@wuhuu.dk

(hvis man gemmer en macro under "this document" så er det lige meget hvilken computer man åbner dokumentet på, så vil den kunne køres?!)
Avatar billede rvm Nybegynder
25. november 2004 - 11:33 #7
Ja- hvis du gemmer den i skabelonen og makrosikerheden er sat til Lav. Men nedenstående kode skal gemmes i et modul i skabelonen - så kan du altid refererer til den fra ThisDocument i f.eks. Document_Close

Her er koden til at opdatere ref felter:

Sub OpdaterRefFelter()
'Denne funktion opdater alle referancefelter i dokumentet
Dim n As Integer
Dim TypeFelt As Variant

Application.ScreenUpdating = False

On Error Resume Next
For n = 1 To ActiveDocument.Fields.Count
    TypeFelt = ActiveDocument.Fields.Item(n).Type

    'Kun referancefelter
    If TypeFelt = "3" Then
        ActiveDocument.Fields.Item(n).Update
    End If
Next

For Each rngStory In ActiveDocument.StoryRanges
    rngStory.Fields.Update
Next

Application.ScreenUpdating = True

End Sub
Avatar billede koehler Nybegynder
25. november 2004 - 11:38 #8
alletiders, vil prøve at lave dokumentet færdigt når jeg har været til forkost :) tusind tak!