Avatar billede dustbunny Nybegynder
23. november 2004 - 19:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problem med sql

Jeg bruger følgende sql:

SQLstmt = "SELECT "
SQLstmt = SQLstmt & "(articles.stock - (SELECT amount FROM cartitems WHERE articleid LIKE articles.id AND cartid LIKE '" & session("cartid") & "')) AS CurrentStock, "
SQLstmt = SQLstmt & "id, subid, product, content, price, dilevery, sale, stock_sale, sale_price, sale_start, sale_end, sale_pieces, discount, stock, image "
SQLstmt = SQLstmt & "FROM articles WHERE subid LIKE '" & strId & "' AND stock > 0 ORDER BY content"
Set RSList = sConn.Execute(SQLstmt)

Men kunne godt tænke mig at få det til at virke så det istedet for stock er Currentstock > 0...altså i den her stil:

SQLstmt = "SELECT "
SQLstmt = SQLstmt & "(articles.stock - (SELECT amount FROM cartitems WHERE articleid LIKE articles.id AND cartid LIKE '" & session("cartid") & "')) AS CurrentStock, "
SQLstmt = SQLstmt & "id, subid, product, content, price, dilevery, sale, stock_sale, sale_price, sale_start, sale_end, sale_pieces, discount, stock, image "
SQLstmt = SQLstmt & "FROM articles WHERE subid LIKE '" & strId & "' AND Currentstock > 0 ORDER BY content"
Set RSList = sConn.Execute(SQLstmt)

Men uanset hvordan jeg har forsøgt at stille det op kommer den enten med en fejl eller den viser slet ingen poster. Er der en smart måde man kan skrive koden om på eller hvad?
Avatar billede dustbunny Nybegynder
23. november 2004 - 20:13 #1
Ehmm...det jeg skal bruge er sådan set bare det antal produkter der er lagt i brugernes indkøbskurv = amount. Det vil jeg gerne have trukket fra det antal der er på lager = stock-amount. Amount skal hentes i tabellen cartitems og stock i articles.
Avatar billede dustbunny Nybegynder
19. maj 2005 - 08:26 #2
Lukker