Avatar billede emilt Nybegynder
23. november 2004 - 18:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min computer larmer

Hej eksperter,

jeg er træt af at min computer larmer, dvs blæseren... Kan man udskifte den til en (mere) lydløs model rimeligt problemfrit, og kan I anbefale en til en anstændig pris?

(Så vidt jeg kan se er der to blæsere når jeg kigger ind i maskinen, men det er kun den ene der larmer, en der sidder inde i en metalbox - ja, ved godt det lyder dumt...)

På forhånd tak -

emilt
Avatar billede freehelp Praktikant
23. november 2004 - 18:39 #1
Avatar billede c-r Nybegynder
24. november 2004 - 09:34 #2
Hehe - det Freehelp mener er, skal du bruge lydløse blæser til din computer skal du bruge Papst blæser som du bla. kan købe hos Studiedata.

Den der metalkasse du nævner, kan være din strømforsyning. Hvis det er den der larmer så kan du bare skifte den ud. Jeg køber lydløse strømforsyninger for ca. 4-500 kr bla. hos Datatel.

Hvis det derimod er blæseren til din processor, så kan du gå ind på Studiedata og forhøre din om hvilken blæser du så skal have fat i.

Der er rigtig meget man efterhånden kan gøre for at gøre sin computer lydløs, men jo mere lydløs den skal være - jo mere koster det. Du kunne f.eks. vælge at vandkøle din cpu til bare 1500 kr.

Smut ind på studiedata.dk - der er masse af information!
Avatar billede emilt Nybegynder
24. november 2004 - 11:13 #3
Tak! Det var min strømforsyning det var galt med fandt jeg ud af... Jeg har købt en Deluxe Noise Terminator til 345,- på shg.dk, nu må jeg håbe at den ikke er for svær at installere for en ukyndig som mig... Svar gerne -
Avatar billede freehelp Praktikant
24. november 2004 - 11:31 #4
Ønsker ikke point
Avatar billede emilt Nybegynder
24. november 2004 - 18:13 #5
-lukker-