Avatar billede -cyruz- Nybegynder
23. november 2004 - 17:38 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Centrering af side!

håber der er nogen som ka hjælpe med at centrere min side...

det haster så 100 point til en løsning!

i ka se siden her!
www.freewebs.com/viruz38
Avatar billede levich Nybegynder
23. november 2004 - 17:45 #1
Du kan lave en <div class="tekst">Din Tekst</div> rundt om din tekst og så lave følgende CSS:

.tekst {
text-align: center;
}
Avatar billede skovenborg Nybegynder
23. november 2004 - 17:48 #2
og skulle vi lige flotte os og få mozilla med:
#container {
                width:531px;
        margin:0px auto;
        text-align:center;
}
hvor container er en div du har sat rundt om hele din side (altså alle elementerne/tagsene)
Avatar billede levich Nybegynder
23. november 2004 - 17:50 #3
Eller nærmere sagt. Lav en table omkring alt i <body></body>:

<table width="100%" class="style">
  <tr>
  <td>din kode</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2004 - 17:50 #4
<ole>

Begynd med at fjerne øverste linie. Da du ikke bruger XML, har du ikke brug for den - og når du bruger den, tvinger du IE til ikke at oveerholde W3C's standarder.

levich >> Nej, den holder kun i én browser  :)

body {
  text-align: center;
}

<div style="margin:0px auto;border:1px solid red;width:200px">Dette er dit side-indhold</div>

... det er 'margin:0px auto', der gør det  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede -cyruz- Nybegynder
23. november 2004 - 18:21 #5
nu har jeg prøvet din metode ole og det virker os fint nok i mozilla men i IE bliver den placeret længere ude til højre end venstre :S

www.freewebs.com/viruz38
Avatar billede basementjack Nybegynder
23. november 2004 - 21:07 #6
Hvis det ikke skal være med css, kan man altid bruge <center></center>, ved ikke om den er valid i xhtml, men det ved olebole sikkert.. :)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
23. november 2004 - 21:18 #7
ikke med XHTML1.0 strict i hvert fald. Center-elementet blev deprecated (forældet) for meget lang tid siden, og kan altså ikke bruges som et valid element i denne sammenhæng.
Avatar billede basementjack Nybegynder
23. november 2004 - 21:20 #8
Det er da valid på mine 4.01 HTML sider.. ?
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2004 - 21:20 #9
Yups ... den var allerede deprecated i HTML4.01
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2004 - 21:22 #10
'Deprecated' -> 'unøsket'
Et deprecated tag er ikke det samme som et forbudt tag. Men <canter> kan kun bruges i HTML4.01-Transitional ... altså med en 'loose' DTD
Avatar billede basementjack Nybegynder
23. november 2004 - 21:23 #11
Så lærte jeg også lidt idag.. Takker.. :)
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2004 - 21:24 #12
... anytime  :)

Når noget får prædikatet 'deprecated', stritter alt på koderen ... for så er det formodentlig væk i næste version  ;o)
Avatar billede basementjack Nybegynder
23. november 2004 - 21:33 #13
Hva med et div på denne måde?.. Hvis man kan leve med en procentvis width..

<div style="margin-right:33%;margin-left:33%;width:33%;">...</div>
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2004 - 21:36 #14
Den er helt legal  :)
Avatar billede -cyruz- Nybegynder
22. april 2005 - 21:28 #15
lukker
Avatar billede -cyruz- Nybegynder
22. april 2005 - 21:29 #16
sku ha været et svar, fik det ik til at virke så ingen får point
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2005 - 21:42 #17
nøøøhhh .... men pointfordelingen burde vel også afspejle svarenes korrekthed ... ikke din evne til at implementere dem. Her fejlede svarene ikke noget  :)