Avatar billede genvej Nybegynder
23. november 2004 - 16:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

pl/sql:%TYPE spørgsmål

Jeg oplever noget underligt... her er nogle parametre i et kald jeg laver

  PROCEDURE FILE_DETAIL_SERVICE

    ( pOPERATOR_ID IN R3MFS.MFS_FILE_CONTROL.SEND_ID%TYPE,
      pPARTNER_ID IN R3MFS.MFS_FILE_CONTROL.RECV_ID%TYPE,
          pFILE_SEQ IN R3MFS.MFS_FILE_CONTROL.FILE_SEQ%TYPE,
          pFILE_VER IN R3MFS.MFS_FILE_CONTROL.FILE_VERSION%TYPE,
      pCURSOR OUT pCURSOR_TYPE)
          IS

hav øje for de to som volder mig problemer:
pOPERATOR_ID IN R3MFS.MFS_FILE_CONTROL.SEND_ID%TYPE,
pPARTNER_ID IN R3MFS.MFS_FILE_CONTROL.RECV_ID%TYPE
disse parametre er af størrelsen varchar2(5) i min tabel. På trods af det bliver de angivet til at være kæmpe store når jeg kører min procedure...

DECLARE
poperator_id VARCHAR2(32767);
ppartner_id VARCHAR2(32767);
pfile_seq NUMBER(5);
pfile_ver NUMBER(6);
TYPE CURSOR_TYPE_0 IS REF CURSOR;
pcursor CURSOR_TYPE_0;
BEGIN
  poperator_id := 'GBRCN';
  ppartner_id := 'USASS';
  pfile_seq := 232;
  pfile_ver := 1;

hvilket giver mig en extent fejl på mit tablespace (og nej... det er for billigt at bare øge tablespace ;-) )
nogen der har et bud??
Avatar billede holdam Nybegynder
23. november 2004 - 20:31 #1
Nu kan jeg ikke se hvor du laver dit procedure-kald, men hvis det du overfører er 'GBRCN' og 'USASS', burde længden af den aktuelle parameter umiddelbart ikke være større end 5. Så hvordan ser dit kald til "file_detail_service" ud?
Avatar billede genvej Nybegynder
24. november 2004 - 09:18 #2
tja.... "fejlen" opstår både når jeg kalder proceduren fra Java med 'GBRCN' og 'USASS' samt når jeg kalder direkte fra sqlNavigator 4.1 med 'GBRCN' og 'USASS'
Avatar billede genvej Nybegynder
24. november 2004 - 13:04 #3
well... Mit problem lå andetsteds (i min sql)... Men jeg blev da klogere. I procedurer kan du ikke begrænse en varchar2 til eksempelvis size 5
Avatar billede snyde Nybegynder
09. december 2004 - 23:20 #4
Tjoo Prøv at lave dit egen type:

create TYPE minvarChar is varchar2(5);

procedure FILE_DETAIL_SERVICE ( i_var minvarChar ) is
begin
osv.. :-)
end;

Med venlig hilsen

Anders
Avatar billede pnielsen Nybegynder
03. januar 2005 - 16:26 #5
Fik du det til at virke - ellers så kom lige med den fejlkode du får.