Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
23. november 2004 - 15:09 Der er 6 kommentarer

Highlight ListViewItem ved select

Jeg har problemer med at highligte det selected listviewitem...
Hvordan gøres det?

/C#
Avatar billede aaberg Nybegynder
23. november 2004 - 15:16 #1
Bliver det ikke highlighted af sig selv når du trykker på det?
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
23. november 2004 - 15:18 #2
Jeg udtrykte det forkert, det hightlighted item skal ændre farve.
Avatar billede lifo Nybegynder
23. november 2004 - 17:48 #3
om jeg forstår dig rigtigt så vil du skifte farve på den item der er valgt ?

det gøres ved at sætte  ForeColor til et eller andet

foreksempel
private void listView1_SelectedIndexChanged(object sender, System.EventArgs e)
{
  if(listView1.SelectedItems.Count==1)
  {
    listView1.SelectedItems[0].ForeColor=Color.Aqua;
  }
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
24. november 2004 - 09:27 #4
lifo:
Men vil ovenstående kodeeksempel resultere i, at 2. gang jeg selecter et item, vil den forrige så ændre farven til hvid igen (BackColor)?
Avatar billede lifo Nybegynder
24. november 2004 - 13:17 #5
øhh nu ved jeg ikke helt hvad du mener med BackColor

men overstående eksempel farver det valgte element til en vis farve og det bliver ved at være den farve
også om du vælger et andet element
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
24. november 2004 - 13:21 #6
Det er kun det selected item der skal ændre farve, når nu man selecter et nyt, så skal de øvrige være hvide.
Tidligere selected items må ikke bibeholde markeringsfarven (ex. blå).
Markeret item - farve = blå
Øvrige - farve = hvid

Jeg håber du forstår?