Avatar billede leasing Nybegynder
23. november 2004 - 11:40 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

med eller uden "www" i adressefelt

Jeg har opsat flere domæner på vores webserver, men har et problem. Problemet er at vi skal skrive www foran...ellers virker det ikke. Jeg har sat op i "Web Site Identification" under fanebladet "Web site" at den både skal tage med eller unden www.
Er der andet jeg skal sætte op for at det kommer til at virke?
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
23. november 2004 - 12:22 #1
Er ikke klar over hvad du egentlig spørger om, men normalt anvender man www foran domains. Hvis du har konfigureret din WEB server med begge dele og det kun virker med www.domain.dk er det formentlig DNS oprettelse der mangler uden www.

Igen er normal praksis at anvende www.domain.dk
Avatar billede kenp Novice
23. november 2004 - 12:31 #2
Du skal ind i hostheader på dine domæner og oprette 2 stk. 1 med www og 1 uden www
Avatar billede leasing Nybegynder
23. november 2004 - 13:08 #3
Jeg har fået lavet 2 subdomæner på 2 af vores domæner og der skal man nemlig også skrive www foran. Det kan godt være at det er DNS´en skal skal ændres. Der skal formentlig sættes en stjerne foran domæne...eller sådan noget.
Avatar billede kenp Novice
23. november 2004 - 13:11 #4
mine domæner er kun sat op i dns så alt bliver sendt til min ip! også har jeg i hostheader lavet så de svare på www.domæne.dk og domæne.dk
Avatar billede brummelum Nybegynder
02. december 2004 - 14:56 #5
Du skal blot oprette en "tom" A-record i din DNS for domænet og pege på det samme IP nummer som www A recorden gør. That's that :-)

Brummelum o'<o
Avatar billede burningice Nybegynder
05. december 2004 - 20:47 #6
eodemark>> tja... der er vist delte meninger om hvad der er praksis ;)

http://fuckwww.dk/

en holdning er at det burde være implicit i den protokol man ønsker at anvende hvilken slags service vi har med at gøre.
Avatar billede leasing Nybegynder
06. december 2004 - 07:36 #7
Vores webhostingfirma har rettet fejlen i DNS. Hvad der skal tilføjes hvor - ved jeg ikke, men det virker nu.
eodemark og brummelum> i deler point