Avatar billede primdal Nybegynder
13. marts 2001 - 15:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skærm opløsnign tror jeg !!!

Hejsa.

Jeg vil lige starte med at sige at jeg er helt nybegynder inden for linux. Men jeg vil jo gerne lærer det og det er ikke nemt når den gør følgenden. Jeg har prøvet at installere mandrake og det gik fint ligen indtil at den skulle ind i noget x windows noget, så kom den med en skærm ligesom når man tager en for høj skærm opløsning i windows. Det samme skete da jeg så ville prøve at installere redhat, lige efter jeg havde trykket enter til at jeg gerne ville installere kom det samme. Jeg har en 14\" fujitsu og matrox G450. Jeg kunne godt nok vælge hvilken opløsning jeg ville kører i i mandrake og der tog jeg 640*480 56 hz anden gang. Og det burde den da godt kunne kører.
Avatar billede spikey Nybegynder
13. marts 2001 - 16:17 #1
jeg mener det er Xconfigurator du skal skrive for at lave om på skærmopløsningen. og man er ikke særlig ofte ude for at man får den rigtige på føreste omgang
Avatar billede primdal Nybegynder
13. marts 2001 - 22:18 #2
Jeg har prøvet at ændre skærme opløning men jeg er simpel hen kommet frem til at det er min G450 der ikke virker under linux sådan uden, vidre nu mangler jeg bare at finde ud af hvorfor og hvordan det løses
Avatar billede 8151 Nybegynder
13. marts 2001 - 22:29 #3
Du har altså prøvet at logge ind som root  og har prøvet  med  /usr/X11R6/bin/ Xconfigurator ?

Avatar billede primdal Nybegynder
14. marts 2001 - 09:28 #4
Ja det har jeg og det blev ikke bedre. Jeg har også prøvet på at installere redhat og der skete det samme lige da jeg ville ind i installation\'s programmet. Så det må være et eller andet med Mit G450
Avatar billede primdal Nybegynder
08. maj 2001 - 22:28 #5
heh