Avatar billede hopeless Nybegynder
22. november 2004 - 21:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Regex problem med linieskift i metatags

Hej Exp,
jeg ved der har været mange spm omkring regex, men jeg har ikke kunnet finde svar i de forrige til mit problem.
Håber der er en der vil tage sig tid til at hjælpe.

Jeg vil nappe en godt rense noget indhold fra en database så jeg kun har min brødtekst tilbage, til brug i meta tags.
Lige nu bruger jeg flg pattern:
  regEx.Pattern = "<[^>]+>"

som fint napper alle mine tags i indholdet, men outputtet bliver:
<meta name="description" content="

Hernede kommer indholdet.">

Afluser indholdet her: Content = Replace(Content, Match.Value, "")
hvordan får jeg de linieskift væk?
Avatar billede hopeless Nybegynder
22. november 2004 - 21:33 #1
Ahem, det gav ik mening.
---------------------------
Jeg ville godt rense noget indhold fra en database så jeg kun har min brødtekst tilbage, til brug i meta tags.
Lige nu bruger jeg flg pattern:
  regEx.Pattern = "<[^>]+>"
Avatar billede fennec Nybegynder
23. november 2004 - 08:15 #2
Lav en replace på den. Skift den evt ud med en kode (f.eks <br>), så du kan sætte dem ind igen senere.

replace(DinTekst,vbcrlf,"<br>")
Avatar billede fennec Nybegynder
23. november 2004 - 08:16 #3
... vbcrlf er ASP koden for linje skift.
Avatar billede hopeless Nybegynder
23. november 2004 - 12:05 #4
Jeg takker. mente jeg havde prøvet, men den er lige i kassen nu. Tak