Avatar billede carstensuurland Nybegynder
22. november 2004 - 21:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Redelegering af domæner til min IIS

Hej Eksperter

Jeg har to domæner som jeg gerne vil have kørende på min IIS6.0.
Jeg har hul igennem til mit "default site" via min offentlige IP, men jeg vil gerne have lidt hjælp til hvordan jeg får requests på de to domæner routet videre til min egen IIS...

Altså hvordan kan jeg angive at www.mitsite1.dk skal routes videre til min offentlige IP og dernæst videre til min IIS på f.eks /mitsite1/default.asp

Håber mit spørgsmål er til at forstå...

P.S. Jeg bruger en Linksys router hvis det er vigtigt
Avatar billede kenp Novice
22. november 2004 - 21:52 #1
tjaa det skal du jo gøre hos dem som udbyder dine domæner! f.eks. gratisdns, der kan du sætte det op til at det køre på dinip-adresse.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
22. november 2004 - 21:58 #2
Nja... men jeg skal vel ikke bare sende begge domæner hen på den samme IP? Hvordan skelner jeg requests på det ene domæne fra requests på det andet? Og hvordan sættes det op i min IIS + Linksysrouter, så den sender tingene de rigtige steder hen?
Avatar billede kenp Novice
22. november 2004 - 22:02 #3
det skal lige splittet op jo man kan godt have flere domæner på samme ip uden problemer. det med at sende dem til det ene til det andet, skal du bruge hostheader til i iis6, i din linksys skal du bare forwarde port 80 til din server ip.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
22. november 2004 - 22:54 #4
OK... Giv mig lige et "Svar" så får du point... Desværre tror jeg at det bliver lidt for indviklet her og nu, da jeg kan se, at der også skal rodes med DNS servere osv...
Avatar billede kenp Novice
22. november 2004 - 22:57 #5
1: Ja du skal have ændret i dns hos din udbyder
2: opret et site for hver sig i IIS og sæt domænerne op i hostheader (forudsat at du bruger en server udgave og ikke bare winxp)
3: forward port 80 i din router til din interne ip
Avatar billede kenp Novice
22. november 2004 - 22:57 #6
ups glemte svaret.
Avatar billede claesbrandt Nybegynder
12. december 2004 - 19:20 #7
Hvad hvis man bruger den IIS 5 der medfølger Windows XP Pro? Så vidt jeg kan se, findes der ikke en hostheader. Det er ikke en server udgave jeg har.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. december 2004 - 19:24 #8
Så kan man ikke (men måske findes der et hack). Det er vel derfor Microsoft også
kan sælge server udgaver ... ;)

Apache er gratis, og ka'  (men kan ikke ASP)
Avatar billede claesbrandt Nybegynder
12. december 2004 - 19:33 #9
AArgs, tænkte det nok ;) Nå, men jeg kan sikkert flikke noget sammen med en Apache der tager imod requests, og så sender ".net" requests viderer internt og så returnerer det resultat. Pyha, det bliver besværligt. Jeg så forresten af Microsoft har en Web edition af deres Server 2003, som koster under det halve af en Standard licens, men det er stadig 400$...