Avatar billede danskforum Nybegynder
22. november 2004 - 18:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Simpel mail form

kan man ikke lave en simpel mail form der bare skal udfyldes navn: mail: besked ? og så sende til en mail ? slut færdig ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. november 2004 - 18:35 #1
Jo!
Avatar billede danskforum Nybegynder
22. november 2004 - 18:47 #2
kan du lave det til mig ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. november 2004 - 18:48 #3
Jaha, OK ;o)
Avatar billede danskforum Nybegynder
22. november 2004 - 18:50 #4
tak :D
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. november 2004 - 19:09 #5
<%
if(isset($_POST['send'])){
    $mail=$_POST['mail'];
    $navn=$_POST['navn'];
    $besked=$_POST['besked'];
    $til="Din Mail";
    mail($til, "My Subject", $navn . "\n" . $mail . "\n" . $besked");
    }
%>
<html>
<head>
<title>Mail form</title>
</head>
<body>
<form action="filnavn.php">
<table>
<tr>
<td>Navn:</td>
<td><input type="text" name="navn"></td>
</tr>
<tr>
<td>Mail:</td>
<td><input type="text" name="mail"></td>
</tr>
<tr>
<td>besked:</td>
<td><input type="text" name="besked"></td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td><input type="submit" name="send" value="<--Send-->"></td>
</tr>
</table>
</form>
</body>
</html>

OBS: Er ikke testet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. november 2004 - 19:13 #6
Version 1.01 kom hurtigt ;o)

<%
if(isset($_POST['send'])){
    $mail=$_POST['mail'];
    $navn=$_POST['navn'];
    $besked=$_POST['besked'];
    $til="Din Mail";
    mail($til, "My Subject", $navn . "\n" . $mail . "\n" . $besked");
    }
%>
<html>
<head>
<title>Mail form</title>
</head>
<body>
<form action="filnavn.php" method="post">
<table>
<tr>
<td>Navn:</td>
<td><input type="text" name="navn"></td>
</tr>
<tr>
<td>Mail:</td>
<td><input type="text" name="mail"></td>
</tr>
<tr>
<td>besked:</td>
<td><textarea name="besked" rows="6" cols="18"></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td>&nbsp;</td>
<td><input type="submit" name="send" value="<--Send-->"></td>
</tr>
</table>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede danskforum Nybegynder
22. november 2004 - 19:21 #7
kan godt være det er mig der er dum. men jeg skriver min mail der hvor der står din mail, og <form action="filnavn.php" method="post"> skriver jeg hvor siden skal gå hen efter besked sendt ik ? eller ? den skal bare sende til DanskForum@danskforum.dk :D
Avatar billede danskforum Nybegynder
22. november 2004 - 19:22 #8
fandt denne på Web10.dk's hjemmeside men det er ikke deres mail jeg har så derfor kan jeg ikke sende skriver den ! afprøv det :D

Her følger koden:
<!-- FORMMAIL HTML KODE START -->
<form method="post" action="http://cgi.web10.dk/cgi-bin/formmail/FormMail.pl">

<!-- INDSTILLINGER -->
<!-- Hjælp til nedenstående linie: Her skrives email-adressen som formularen skal sende til. -->
<input type="hidden" name="recipient" value="dinadresse@test-wenhotel.dk" />

<!-- Hjælp til nedenstående linie: Her skrives emnet på mailen, som modtageren får. -->
<input type="hidden" name="subject" value="fra formularen" />
<!-- Hjælp til nedenstående linie: Her angives hvilke felter som skal være obligatoriske. -->
<input type="hidden" name="required" value="realname,email,emne,besked" />
<!-- Hjælp til nedenstående linie: Her skrives den fulde adresse på siden som brugeren skal se, efter succesfuld indtastning/sending.. -->
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.test-webhotel.dk/takfordinmail.html" />
<!-- INDSTILLINGER -->

<!-- HTML FORMULAREN -->
navn:<input type="text" name="realname" size="34" /><br />
email: <input type="text" name="email" size="54"><br />
emne: <input type="text" name="emne" size="54"><br />

besked:<br />
<textarea name="besked" cols="40" rows="4"></textarea> <br />
<input type="submit" value="send" />
<!-- HTML FORMULAREN -->

</form>
<!-- FORMMAIL HTML KODE SLUT-->
Avatar billede rhandersen Nybegynder
22. november 2004 - 19:22 #9
<form action="filnavn.php" method="post"> skal ændres til <form action="<? echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
Avatar billede rhandersen Nybegynder
22. november 2004 - 19:23 #10
og din mail skal står der hvor der står din mail korrekt:)
Avatar billede rhandersen Nybegynder
22. november 2004 - 19:24 #11
det er ikke et komplet script du har fundet der:)
Avatar billede danskforum Nybegynder
22. november 2004 - 19:28 #12
er det ikke ? hehe web10 fatter seriøst hat :D
Avatar billede danskforum Nybegynder
22. november 2004 - 19:30 #13
hmm den vil stadig ikke sende til min mail danskforum@danskforum.dk :S det er måske min mail ? selvom jeg ved den er 100% funktionel :D
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. november 2004 - 19:31 #14
rhandersen>>Det script henviser jo til et perl/CGI-script. Så det kan godt passe at det er komplet.
Avatar billede rhandersen Nybegynder
23. november 2004 - 11:56 #15
Nå sorry, min fejl.

Troede det skulle være php
Avatar billede rhandersen Nybegynder
23. november 2004 - 11:57 #16
Men jeg kan da hurtigt lave en der er funktionel til dig
Avatar billede danskforum Nybegynder
24. november 2004 - 09:28 #17
ja tak