Avatar billede duckman Nybegynder
22. november 2004 - 18:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kan ikke skrive i catman-tilstand?

Jeg er igang med at installere et gigabit netkort på en Mepis maskine. Mepis er baseret på Debian.

Jeg prøver at installere følgende projekt for at få det til at virke:
http://sourceforge.net/project/shownotes.php?release_id=256910

når jeg laver make install siger den:

root@0[src]# make install
make -C /lib/modules/2.6.7/build SUBDIRS=/root/e1000-5.5.4/src modules
make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-2.6.7'
  Building modules, stage 2.
  MODPOST
make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-2.6.7'
# remove all old versions of the driver
find /lib/modules/2.6.7 -name e1000.ko -exec rm -f {} \; || true
find /lib/modules/2.6.7 -name e1000.ko.gz -exec rm -f {} \; || true
install -D -m 644 e1000.ko /lib/modules/2.6.7/kernel/drivers/net/e1000/e1000.ko
/sbin/depmod -a || true
install -D -m 644 e1000.7.gz /usr/share/man/man7/e1000.7.gz
man -c -P'cat > /dev/null' e1000 || true
man:
kan ikke skrive til /var/cache/man/cat7/e1000.7.gz i catman-tilstand
e1000.

kan nogen svare på hvad den fejl skyldes?
Jeg kører det som root.
Avatar billede gozar Nybegynder
25. november 2004 - 00:53 #1
Eksistere bibleoteket /var/cache/man/cat7

Hvis ikke, så skal du sansynligvis have fat i pakken man-db (Som den heder i debian)

Iøvrigt bliver modulet lagt ind, det er dokumentionen der fejler.

Kan du ikke loade modulet med:
modprobe e1000 ?
Avatar billede duckman Nybegynder
25. november 2004 - 18:10 #2
biblioteket /var/cache/man/cat7 eksisterer, men er tom.
apt-get siger at man-db er den nyeste version.

Jeg har kompilet det hele ved at fjerne den linie i projektets Makefile, da jeg nok godt kan undvære man filen for det.

I README filen stod der at jeg skulle bruge 'insmod e1000', Der siger den 'No such file or directory'.
men 'modprobe e1000' virker faktisk, det vil jeg gerne give dig pointene for.
Det virker dog kun indtil første genstart, så skal jeg skrive det igen...
Kan man indsætte det permanent?
eller kan jeg skrive det i en tekstfil, så det bliver kørt automatisk ved opstart?
Mener jeg kan huske noget om en rc.d fil eller noget...

Mange tak for hjælpen indtil videre :)
Avatar billede gozar Nybegynder
25. november 2004 - 18:40 #3
I debian vile jeg smide e1000 ind i /etc/modules
Avatar billede duckman Nybegynder
25. november 2004 - 18:59 #4
Det virker smukt, tak igen!